مدیر کل تامین اجتماعی استان فارس گفت: پرداخت مبالغ بیمه بیکاری اردیبهشت شاغلان کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا آغاز شده و مشمولینی که تاکنون این مبالغ را دریافت نکرده‌اند برای اصلاح اطلاعات بانکی و تلفن همراه خود سریعا اقدام کنند.
کد خبر: ۸۷۷۲۱۶
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۱ 19 July 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:ابراهیم کشاورز افزود: پرداخت مبلغ بیمه بیکاری مشاغل آسیب دیده از کرونا در فارس از روز گذشته بیست و هشتم تیر ۹۹ آغاز شده است.

وی با بیان اینکه مبالغ بیمه بیکاری ناشی از کرونا را دولت پرداخت می‌کند گفت: سازمان تامین اجتماعی اسامی مشمولین را به وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی اعلام و این وزارتخانه آمار را به خزانه اعلام و در نهایت دولت وجه را به حساب افراد واریز می‌کند.

وی اضافه کرد: بیش از ۷۰ هزار نفر شاغلان کسب و کارهای آسیب دیده از شیوع بیماری کرونا در استان فارس مشمول دریافت بیمه بیکاری برای اسفند ۹۸ و فروردین و اردیبهشت ۹۹ شناخته شده اند.

مدیرکل تامین اجتماعی فارس اظهار داشت: حدود ۲۰ هزار تا ۳۰ هزار نفر از این افراد به دلیل ارایه اطلاعات غلط ازجمله شماره حساب یا ثبت درخواست با تلفن همراهی که به نام آنها نبوده تاکنون موفق به دریافت وجه بیمه بیکاری ناشی از شیوع کرونا نشده اند که باید در اسرع وقت نسبت به اصلاح اطلاعات خود اقدام کنند.

وی افزود: پیامکی نیز به این افراد ارسال شده که باید نسبت به اصلاح شماره حساب یا شماره تلفن همراه خود اقدام کنند که در این صورت وجه هر سه ماه بصورت یکجا به حساب آنها واریز خواهد شد که تاکنون نیز بخشی از این تعداد اقدام به اصلاح اطلاعات خود کرده اند و وجه نیز به حساب آنها واریز شده است.

کشاورز توضیح داد: مبالغی که طی سه ماه گذشته به حساب شاغلین کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا واریز شده در قالب قانون بیمه بیکاری نبوده است بلکه در پی مصوبه ستاد ملی کرونا و به منظور اینکه مبالغی به همه متقاضیان تعلق گیرد مقرر شد که ۵۵ درصد حداقل دستمزد سال به حساب مشمولین واریز شود که به ازای هر نفر عائله تحت تکفل نیز ۵ درصد حداقل دستمزد سال به آن افزوده می شود.

او عنوان کرد: طی سه ماه اسفند ۹۸ و فروردین و اردیبهشت ۹۹ به حساب هر نفر شاغل کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا در استان فارس مبلغ یک میلیون و ۱۰۰ هزار تومان واریز شده که به ازای هر نفر عائله تحت تکفل نیز مبلغ ۸۰ هزار تومان تا ۹۰ هزار تومان نیز به این مبلغ افزوده شده است.

مدیرکل تامین اجتماعی استان فارس ادامه داد: براساس تصمیم ستاد ملی کرونا مقرری سه ماهه برای کسب و کارهای آسیب دیده از کرونا تا پایان اردیبهشت پرداخت خواهد شد و از ابتدای خرداد ۹۹ نیز بسیاری از مشاغل فعالیت خود را از سر گرفته اند مگر کسانی که منفک از کار شده اند که این قشر باید برای بیمه بیکاری بلند مدت معرفی شوند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار