به گفته سخنگوی وزارت بهداشت از روز جمعه استان فارس به لیست استان‌های قرمز کشور وارد شده است.
کد خبر: ۸۷۷۴۰۳
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۳۹۹ - ۲۲:۴۵ 19 July 2020

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: معاون فنی معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با اشاره به اینکه با توجه به اعمال محدودیت‌ها روزانه شاهد افزایش تعداد مبتلایان به کووید ١٩ هستیم گفت: طبق آخرین آمار تاکنون از ١٩٥ هزار تست انجام شده بیش از ٢٦ هزار مبتلا در استان با تست مثبت شناسایی شده اند و با ١٦ نفر فوتی در ٢٤ ساعت گذشته نزدیک به ٣٣٥ نفر جان خود را از دست داده اند.
کریمی، مهمترین علت افزایش آمار کرونایی‌های استان را بی توجهی و رعایت نکردن نکات بهداشتی برخی از افراد بیان کرد و گفت:محدود کردن فعالیت‌های اجتماعی برای کنترل کرونا بدون همکاری مردم بی تأثیر خواهد بود.
جانشین استاندار در ستاد کرونای استان نیز با بیان اینکه تا چند هفته قبل تنها ٤ شهرستان جهرم، فسا، لارستان و گراش جزء شهرستا نهای با وضعیت قرمز استان بودند گفت:در حال حاضر تعداد شهرستان‌های قرمز به ٢١ شهرستان افزایش یافته است که نشان از بی توجهی و سهل انگاری برخی از افراد در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی است.
قاسم پور، همچنین گفت:علاوه بر تعطیلی مترو، ناوگان حمل و نقل عمومی، مراکز ورزشی و حتی محدودکردن خدمات ٢٥ حوزه فرهنگ و هنر در استان همه رستوران ها، کافی شاپ‌ها به صورت بیرون بر خدماتشان را محدود کرده اند تا مردم کمتر در معرض ابتلای بیماری قرار بگیرند، اما متاسفانه برخی افراد در منازل و تفرجگاه‌ها دورهمی هایشان را برگزار می‌کنند و همین امر تعداد مبتلایان را افزایش و استانمان را در وضعیت قرمز قرار داده است.
وی، افزود: فعالیت اصناف و حتی اداره‌هایی که برای آن‌ها محدودیت کرونایی تعریف شده است بوسیله ١٢گروه نظارت در کلان شهر شیراز و ٧٢ گروه در شهرستان‌ها رصد می‌شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار