نماینده مردم ممسنی و رستم آباد در مجلس با بیان اینکه قطعی برق چاه موتورهای کشاورزی در استان فارس،گفت: خاموشی برق چاه‌های آب به مدت 4ساعت در روز اقتصاد تولیدی کشاورزان را به شدت تهدید می‌کند زیرا زمانی که منابع آبی در زمان مناسب به اراضی کشاورزی نرسد بطور حتم کیفیت تولید با کاهش روبرو می‌شود.
کد خبر: ۸۷۷۹۲۰
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۰ 21 July 2020

تابناک فارس به نقل از خانه ملت:مجید انصاری  درباره قطعی برق چاه موتورهای کشاورزی در استان فارس،گفت: خاموشی برق چاه‌های آب به مدت 4ساعت در روز اقتصاد تولیدی کشاورزان را به شدت تهدید می‌کند زیرا زمانی که منابع آبی در زمان مناسب به اراضی کشاورزی نرسد بطور حتم کیفیت تولید با کاهش روبرو می‌شود.

نماینده مردم ممسنی و رستم آباد در مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه افت کیفیت تولید کشاورزان فارس با قطع شدن برق چاه موتورهای کشاورزی به ضرر تولید کنندگان تمام می‌شود تصریح کرد: ازسوی دیگر نیز کارشناسان در حوزه کشاورزی با کشت غرقابی برنج موافق نیستند اما مردم سالهای سال است که با این نوع کشت سنتی برنج خوگرفته اند بنابراین می‌بایست با فرهنگ سازی تغییر الگو کشت برنج را رقم زد.

وی ادامه داد: طی نامه ای 18 نماینده استان فارس از وزارت نیرو در خواست کردند که حداقل خاموشی برق چاه‌های کشاورزی در استان فارس از 4ساعت به 2 کاهش یابد تا بتوان مشکلات تولید محصولات کشاورزی در چرخه تولیدرا کاهش داد اما باید در این راستا فکر اساسی برای تزریق منابع آبی به اراضی کشاورزی کرد تا قطعی برق در اراضی کشاورزی بطور کامل ریشه کن شود تا کشاورزان وارد چالش نشوند.

انصاری افزود: اقتصاد تولید کشاورزان رابطه مستقیم با تزریق منابع آبی در زمان مقرر دارد بنابراین انتظار داریم که مسئولین وزارت نیرو فکر اساسی برای تامین نیازهای اولیه تولید از جمله برق و تامین منابع آبی کشاورزان بکنند تا انگیزه تولید در نزد کشاورزان حفظ شود.

انصاری تصریح کرد: مسئله ای قطعی برق چاه های کشاورزی باید بطور جامع و اصولی توسط وزارت نفت رصد و مشکلات فوق بطور ریشه ای برطرف شود زیرا کشاورزان انتظاردارند با توجه بارش‌های که داشته ایم، منابع آ بی در زمان مقرر برای کشت محصولات کشاورزی به اراضی کشاورزی انتقال یابد.

نماینده مردم ممسنی ادامه داد: وزارت نیرو پاسخگو قطعی برق چاه موتورهای کشاورزی،کشاورزان باشند اما وزارت کشاورزی نیز به عنوان مدافع حقوق کشاورزان می بایست به مسائل فوق ورود قاطعانه ای بکند تا بتوان به نوعی جریان تولید در حوزه کشاورزی را به نحو مطلوب به چرخش درآورد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه قطعی برق چاه های موتورهای کشاورزی در کمین افت تولیدات زراعی فارس است یادآورشد: 18 نماینده استان فارس در طی نامه ای از وزارت نیرو در خواست کردند که تنها برق چاه های آب در اراضی کشاورزی تنها 2ساعت با قطعی روبرو شوند تا از شدت خسارت به کشاورزان کاسته شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار