مدیرکل امور مالیاتی فارس به مودیان مالیاتی هشدار داد که مراقب شیادانی که امکان دارد از طریق اینترنت از آنان کلاهبرداری کنند، باشند.
کد خبر: ۸۷۹۷۳۳
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۳۳ 25 July 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: ناصر هاشمی با اشاره به سوء استفاده برخی افراد شیاد ایجادکننده سایت‌های جعلی اخذ مالیات و دستیابی به اطلاعات کارت های بانکی مودیان، گفت: مودیان محترم مالیاتی مراقب شگرد این کلاهبرداران در فضای مجازی باشند.

او افزود: برخی از جرایم رایانه‌ای با تکیه بر اصول مهندسی اجتماعی و به‌کارگیری صفحات جعلی برای القای تفکر به کاربران در راستای انجام اقدامات مورد نظر مهاجمان سایبری انجام می‌شود.

هاشمی ادامه داد: اخیرا مشاهده شده برخی از این جرایم در فضای مجازی توسط ثبت کنندگان آگهی در سایت های همچون دیوار و غیره، تحت عنوان اخذ مالیات انجام می‌شود به گونه‌ای که این آگهی‌ها، مودیان مالیاتی را به سایت‌های جعلی پرداخت مالیات هدایت کرده و نهایتا از اطلاعات کارت‌های بانکی آنان سوءاستفاده می‌کنند.

مدیرکل امور مالیاتی فارس با تاکید بر اینکه همه‌ی امور مربوط به ارایه اظهارنامه و پرداخت مالیات به صورت الکترونیکی انجام می‌شود، گفت: هرگونه واریز مالیات با شیوه‌هایی جز دستگاه‌های کارتخوان بانکی مستقر در ادارات مالیاتی و درگاه‌های الکترونیکی اینترنتی سازمان امورمالیاتی با نشانی tax.gov.ir یا از طریق بانک‌ها غیرقانونی بوده و حاکی از شگردهای کلاهبرداری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار