مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین گفت: در بارندگی اخیر بیشترین خسارت به بخش باغبانی در باغ‌های مرکبات و نخیلات گزارش شده است.
کد خبر: ۸۷۹۷۹۶
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۹ 25 July 2020

تابناک فارس به نقل از فارس:مهدی همتی با اشاره به ثبت بیش از ۱۴ میلیمتر بارش باران در ایستگاه بارانسنجی افزر و وزش تندبادهای عصر روز جمعه اظهار داشت: بر اثر این رویداد جوی بیشترین خسارت به بخش باغبانی در باغ های مرکبات و نخیلات گزارش شده است.

وی افزود: عمده این خسارت‌ها در قالب ریزش محصول، شکستگی خوشه، شکستگی تنه درختان و در مواردی ریشه کن شدن مرکبات و نخیلات بوده است

مدیر جهادکشاورزی قیروکارزین به وقوع سیلاب پس از این بارش‌های رگباری اشاره و ادامه داد: احتمال خسارت به قسمت‌هایی از تاسیسات زیربنایی مانند جاده‌های بین مزارع، آب‌نماها، چاه‌ها و سیستم‌های آبیاری تحت فشار نیز دور از ذهن نخواهد بود.

همتی با اشاره به پوشش بیمه محصولات کشاورزی در بیش از ۲۰ درصد از باغ‌های این شهرستان بیان کرد: باغداران دارای قرار داد بیمه‌ای، حداکثر تا ۷۲ ساعت آینده نسبت به ثبت درخواست خسارت خود اقدام کنند.

وی گفت: علاوه بر امکان ثبت اینترنتی درخواست خسارت در سامانه صندوق بیمه محصولات کشاورزی، شرکت خدمات بیمه‌ای مستقر در شهرستان امکان ثبت تلفنی خسارت‌ها رل از طریق شماره همراه ۰۹۱۶۴۶۴۱۴۵۱ نیز فراهم کرده است.

مدیر جهاد کشاورزی قیروکارزین خاطرنشان کرد: با توجه به وضعیت قرمز این شهرستان به دلیل شیوع بیماری کرونا باغداران خسارت دیده از هر گونه مراجعه غیرضروری به مراجع ذی‌ربط خودداری و به صورت غیرحضوری درخواست‌های خود را پیگیری کنند.

همتی با بیان اینکه سطح باغ‌های این شهرستان بیش از ۱۶ هزار هکتار است تصریح کرد: صندوق بیمه محصولات کشاورزی تنها مرجع جبران خسارت هزینه تولید در موضوع تولید محصولات باغی، زراعی و دامی است.

به گزارش خبرگزاری فارس، شهرستان قیروکارزین در ۱۶۹ کیلومتری جنوب غربی شیراز واقع شده است.

برچسب ها: باران ، خسارت ، قروکارزین
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار