آمار مبتلایان به 146 مورد رسید/ یک نفر به دلیل بیماری زمینه‌ای در شیراز فوت کرد
کد خبر: ۸۸۰۱۳۴
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۳ 26 July 2020

تابناک فارس به نقل از هورگان:6 مورد مثبت کرونا؛ یک نفر به موارد فوت کرونا ویروس در شهرستان اضافه شد.

به گفته رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان نی ریز با اضافه شدن 6 مورد مثبت دیگر به بیماران کووید 19 شمار مبتلایان در این شهرستان به عدد 146 رسید.

به گزارش روابط عمومی شبکه بهداشت و درمان شهرستان نی ریز، دکتر « داور آل داود» با اعلام این خبر گفت: از این 6 نفر یک نوجوان، دو نفر مسن و سه نفر جوان هستند که پنج نفر در مرکز 16 ساعته شهید دکتر فقیهی تست داده‌اند و یک نفر نیز در بیمارستانی در شیراز بستری بوده که متأسفانه به دلیل داشتن بیماری زمینه‌ای فوت کرده است.

وی با بیان اینکه حال عمومی پنج نفر از این موارد مثبت خوب است و در قرنطینه به سر می برند اظهار داشت: دو نفر از 6 مورد مثبت جدید، ساکن روستاهای اطراف نی‌ریز بوده‌اند.

او در خصوص این سؤال که آیا دفن بیماران مبتلا به کرونا ویروس در قبرستان‌ها برای عموم شهروندان مشکلی بوجود خواهد آورد یا خیر اعلام داشت: با توجه به اینکه دفن این گونه بیماران طبق اصول ویژه و استاندارد و با حفر حداقل 2 متر در زمین صورت می‌گیرد و قبل از دفن نیز با رعایت اصول ویژه منتقل می‌گردند لذا از لحاظ بهداشتی و انتقال بیماری هیچگونه مشکلی برای عموم شهروندان به وجود نخواهد آورد.

دکتر آل داود اضافه کرد: تعداد افراد ناقل در سطح شهرستان به طور قطع از افراد مثبت شده بیشتر است و در صورتی که افراد از ماسک استفاده کنند و در اماکن سر پوشیده و تجمعات حضور نداشته باشند از شدت و وخامت بیماری کاسته می‌گردد.

رئیس شبکه بهداشت و درمان اضافه کرد: متأسفانه مشاهده می‌شود که افراد علامت‌دار که تست داده و هنوز جواب تست آن ها نیامده است بجای استراحت در منزل، در سطح شهر تردد می‌کنند و یا حتی در مهمانی‌ها و مراسم حضور می‌یابند که این امر ممکن است موجب افزایش تعداد زیادی از مبتلایان به طور روزانه در شهرستان شود.

گفتنی است از 146 مورد مثبت شده کرونا در شهرستان تاکنون، دو نفر فوتی و 100 نفر به بهبودی کامل رسیده اند.

 

برچسب ها: کرونا ، نی ریز ، مبتلایان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار