رئیس پلیس فتا استان فارس از دستگیری مردی کلاهبردار که خود را خانمی بی‌سرپرست و دارای فرزند بیمار و نیازمند به کمک مالی معرفی می کرد ، خبر داد.
کد خبر: ۸۸۱۰۹۴
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۱ 28 July 2020

تابناک فارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی پلیس فتا: سرهنگ حشمت سلیمانی، رئیس پلیس فتا استان فارس در تشریح این خبر اظهار داشت: در پى شکایت تعدادی از شهروندان مبنى‌ بر واریز پول به حساب فردی ناشناس که در شبکه‌ اجتماعی واتساپ خود را خانمی بی‌سرپرست و دارای فرزند بیمار معرفی کرده بود، رسیدگى به این پرونده ‌به‌ صورت ویژه در دستور کار کارشناسان پلیس ‌فتا قرار گرفت.

وی افزود: با توجه به اظهارات شاکیان و بررسی‌هاى لازم مشخص شد متهم با ورود به گروه‌های واتساپی و سوء استفاده از احساسات شهروندان، خود را خانمی بی‌سرپرست و دارای فرزندی بیمار که در یکی از بیمارستان‌های سطح شهر بستری است معرفی می کرد ، که با استفاده از همین موضوع و بیان اینکه برای عمل فرزندش نیاز به کمک‌ مالی دارد، اقدام به کلاهبرداری از شهروندان می کرده است.

این مقام انتظامی بیان کرد: کارشناسان پلیس فتا با حساسیت ویژه نسبت به پیگیری پرونده اقدام کردند و با به‌کارگیری شگردهای فنی و پلیسی، متهم را مورد شناسایی قرار دادند و ضمن دستگیری نامبرده به مراجع قضایی تحویل داده شد.

سرهنگ سلیمانی گفت: طی بررسی های به عمل آمده، مشخص شد متهم با این شگرد مبلغ 100 میلیون ریال از 50 نفر از شهروندان کلاهبرداری کرده است.

این مقام مسئول به هموطنان توصیه کرد: هرگز فریب این گونه پیام‌ها که از طرف افراد ناشناس در شبکه‌های اجتماعی ارسال می‌شود را نخورند و شهروندانی که قصد کمک به خانواده‌های نیازمند را دارند از طریق تلفن‌بانک، اینترنت بانک و سایت‌های معتبر کمیته امداد امام خمینی (ره) در سراسر کشور اقدام به پرداخت کمک‌های مالی خود کنند .

رئیس پلیس فتا استان فارس کفت: به‌هیچ وجه به کانال‌ها و گروه‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی جهت کمک مالی به مؤسسه‌های خیریه و مراکز نیازمند اقدام به تبلیغ و فعالیت دارند اعتماد و اطمینان نکنند و فقط از طریق درگاه‌هایی که از طریق رسانه ملی و سایت‌های معتبر اعلام می شود، اقدام به واریز وجه کنید.

رئیس پلیس فتا استان فارس خاطر نشان کرد: پلیس فتا به‌صورت شبانه روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند در صورت مواجهه با هرگونه موارد مشکوک آن را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش گزارش‌های مردمی با ما در میان بگذارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار