معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری شیراز گفت: در راستای اجرای قانون صدور شناسنامه، با تعامل اعضای شورای ثبت احوال و دقت نظر بر اجرای مصوبات، وضعیت کودکان بی‌سرپرست در شیراز تعیین تکلیف می‌شود.
کد خبر: ۸۸۱۱۰۹
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۴۵ 28 July 2020

تابناک فارس به نقل از فارس: به نقل از روابط عمومی فرمانداری شیراز، علی‌عسگر جمشیدی در نشست شورای ثبت احوال استان فارس با اشاره به نقش و جایگاه قوانین و مقررات مرتبط با ثبت احوال در جامعه اظهار داشت: هرگونه بی‌توجهی و سهل‌انگاری در خصوص رعایت مقررات ثبت احوال ناهنجاری‌های اجتماعی گسترده‌ای را در پی خواهد داشت.

وی ضمن تاکید بر تعامل بیش از پیش اعضای شورای ثبت احوال و دقت نظر بر اجرای مصوبات، تشکیل جلسات سه‌جانبه و فوق‌العاده بین اداره‌های بهزیستی، ثبت احوال و دادستانی، در راستای اجرای ماده ۱۸ قانون صدور شناسنامه و تعیین تکلیف کودکان بی سرپرست را یک ضرورت برشمرد.

معاون فرمانداری شیراز از آمادگی روابط عمومی فرمانداری شهرستان شیراز در راستای تنویر افکار عمومی و اطلاع‌رسانی قوانین و مقررات ثبت احوال به شهروندان خبر داد و افزود: این حق بدیهی مردم است که با حقوق شهروندی خود و خدماتی که دولت به آنان ارائه می نماید، به خوبی آشنا باشند.

جمشیدی از نیروی انتظامی فارس خواست تا در اسرع وقت، نتایج استعلام وضعیت کودکان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی را تعیین تکلیف کرده و جهت صدور شناسنامه به اداره ثبت احوال اعلام نماید.

وی جمع‌آوری و تعیین تکلیف کودکان سرراهی و تحویل آنان به اداره بهزیستی شیراز را بسیار حائز اهمیت برشمرد و از دادستان شیراز خواست تا دستورات لازم را به مراجع مرتبط صادر نماید .

معاون فرمانداری شیراز افزود: به این وسیله وضعیت کودکان بی‌سرپرست و هویت نامعلوم، رسیدگی و نتایج حاصله در راستای ساماندهی و هویت‌بخشی به این کودکان در اسرع وقت به ثبت احوال و بهزیستی ارائه می‌شود.

جمشیدی دانشگاه علوم پزشکی شیراز را مسئول نظارت بیش از پیش بر عملکرد بیمارستانهای شهرستان عنوان کرد و افزود: دانشگاه علوم پزشکی با دقت و حساسیت، جزئیات آمار زاد و ولد و مرگ و میر در بیمارستان‌ها و مراکز بهداشت شهرستان را رصد نماید.

انتهای پیام/ س

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار