عرفه امسال با شیوع بیماری کرونا و محدودیت در برگزاری مراسم همراه است اما در استان فارس با وجود محدودیت‌ها دعای پر فیض عرفه در ۴۵ بقعه متبرکه استان برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۸۱۵۰۵
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۹ 29 July 2020

تابناک فارس به نقل از تسنیم: عرفه روز تحول درونی و انقلاب معنوی برای هر مسلمان است. در کلام بزرگان دین آمده است که روز عرفه از مصادیق بارز ایام الله است که در آن زمینه‌ها و مقدمات بیشتری برای راهیابی انسان به سوی کمال و سعادت وجود دارد.

آمرزش گناهان، قبولی طاعات، تفکر و تامل در گذشته و آینده، برآورده شدن حاجات و توجه ویژه خداوند متعال به بندگان از جمله برکات روز عرفه است.

روز عرفه از چنان اهمیتی برخوردار است که با شب قدر برابری می‌کند و بهترین عملی که در روز عرفه می‌توان انجام داد و به بهره‌های فراوان معنوی دست یافت، حضور در کنار مرقد مطهر حضرات امام حسین (ع) است.

با اینکه عرفه امسال با شیوع بیماری کرونا و محدودیت در برگزاری مراسم همراه است اما در استان فارس با وجود محدودیت‌ها دعای پر فیض عرفه در 45 بقعه متبرکه استان برگزار می‌شود.

 

دعای روز عرفه به صورت حضوری در شهرستان‌های سفید و زرد با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و هم به صورت غیر حضوری در بسیاری از بقاع متبرکه برگزار می‌شود.
حرم مطهر شاهچراغ(ع) نیز میزبان خیل علاقه‌مندان و مشتاقان است که روز پنج‌شنبه با مداحی حاج مهدی سلحشور و سخنرانی حجت‌الاسلام انجوی‌نژاد این برنامه تدارک دیده شده است.

مراسم دعای عرفه در حرم مطهر شاهچراغ (ع) از ساعت 17:30 برگزار می‌شود و از تمامی زائران و مجاوران درخواست شده که با توجه به شیوع بیماری کرونا با رعایت کامل نکات بهداشتی در مراسم شرکت کنند. همچنین مراسم در صحن‌های غیرمسقف برگزار می‌شود.

علاوه بر آن در حرم مطهر سیدعلاءالدین حسین(ع) نیز با مداحی حاج کاظم محمدی و در حرم مطهر علی بن حمزه(ع) با مداحی عباس زحمتکشان مراسم به صورت مجازی برگزار می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار