نماینده مردم سپیدان و بیضا عده ای از سوداگران و دلالان‌، به مسکن به عنوان یک کالای سرمایه‌ای می‌نگرند و همین نگاه هم باعث افزایش قیمت مسکن و نرخ اجاره بها شده است بنابراین با اجرا شدن این طرح دو فوریت قیمت اجاره تا حدی کاهش خواهد یافت.
کد خبر: ۸۸۱۵۸۲
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۱ 29 July 2020

تابناک فارس به نقل از فارس:محسن علیزاده با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری مبنی بر تشکیل مجلس امید و انتظار گفت: در این رهگذر در مجلس برای خود اولویت‌هایی ترسیم کردیم که نخستین بخش آن مربوط به مردم و بخش دوم مربوط به نظام حاکمیت است.

وی افزود: بر اساس آنچه که رهبری در مورد آحاد مردم جامعه از ما خواسته‌اند به بهبود وضعیت اقتصادی و معیشتی برمی‌گردد که ایشان به بهبود وضعیت فرهنگی نیز تاکید کرده‌اند.

علیزاده با مطرح کردن این سوال که برای بهبود وضعیت معیشتی مردم چه باید کرد، توضیح داد: یکی از مهم‌ترین موضوعات در بحث معیشت مردم ، موضوع مسکن است که با تصویب طرح دو فوریتی تحت عنوان "مالیات بر خانه‌های خالی" با اعتقاد بر اینکه با این کار می توانیم دو‌ میلیون و نیم واحد خالی اعلام شده توسز وزارت راه و شهرسازی را عرضه کنیم به این موضوع ورود کردیم چرا که عرضه این خانه ها در بازار می تواند به کاهش نرخ اجاره‌بها کمک کند.

وی افزود: عده ای از سوداگران و دلالان‌، به مسکن به عنوان یک کالای سرمایه‌ای می‌نگرند و همین نگاه هم باعث افزایش قیمت مسکن و نرخ اجاره بها شده است بنابراین با اجرا شدن این طرح دو فوریت قیمت اجاره تا حدی کاهش خواهد یافت.

نماینده مردم سپیدان و بیضا همچنین با تاکید بر لزوم کاهش قیمت قطعی مسکن اظهار داشت: باید به دنبال راه‌های دیگری برای کاهش قیمت قطعی مسکن جهت خرید و کاهش بیشتر نرخ اجاره بها باشیم.
علیزاده گفت: راه‌اندازی واحدهای تعطیل و نیمه تعطیل تولیدی در سطح کشور نیز در دستور کار است که برای تحقق این ماجرا در راستای تحقق شعار سال، قرار بر این است که به دعوت اینجانب در شهریور ماه امسال کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم به همراه تیم اقتصادی دولت مشتمل بر وزارت اقتصاد و دارایی و همه مجموعه های زیر دست، بانک مرکزی و مدیر عامل بانک‌های عامل، سازمان خصوصی‌سازی، دارایی، مالیات ،بورس و بیمه به همراه وزارت صمت در کنار معاونت اقتصادی قوه قضائیه برای رسیدگی به مشکلات بنگاه‌های اقتصادی فارس در استان حضور یابند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس یازدهم با بیان اینکه این حرکت از قوه قضائیه آغاز شده است،گفت: این حرکت از قوه قضائیه شروع شده است اما می‌توانیم با این نشست که نمایندگان سه قوه در آن حضور دارند، مشکلات بنگاه‌های اقتصادی را در ابعاد مختلف بررسی و هرچه سریع‌تر حل کنیم.

وی در این راستا با اشاره به برگزاری جلسات لازم جهت هم‌اندیشی، جمع‌آوری اسامی بنگاه‌های اقتصادی استان و تدوین مسایل و مشکلات آنها از همه واحدهای تولیدی و بنگاه‌های اقتصادی خواست تا با مراجعه به استانداری،سازمان صمت، اتاق بازرگانی، اداره مالیات و دارایی، دادگستری و ... مسایل و مشکلات واحد تولیدی خود را مطرح کنند تا به یک جمع بندی کامل دست یابیم.

وی تاکید کرد: اگر کسی در نقاط مختلف استان به دستگاه‌های یاد شده دسترسی ندارد می‌تواند از طریق سامانه " فارس من" خبرگزاری فارس مشکل خود را ثبت کرده و جهت پیگیری به ما بسپارد.

علیزاده بر نظر مثبت رئیس کل دادگستری فارس مبنی بر اهمیت رسیدگی به مشکل بنگاه‌های اقتصادی اشاره کرد و گفت: وی معتقد است که رسیدگی به مشکلات بنگاه‌های اقتصادی از اهمیت بالایی برخوردار است بنابراین به صورت فوری بررسی و حل خواهد شد.

نماینده مردم سپیدان و بیضا با تاکید بر اینکه در این نشست دو روزه با مسوولان اقتصادی کشور اهمیت موضوع را نشان خواهیم داد، گفت: در پی نشان دادن اهمیت موضوع، بررسی مشکلات و رسیدن به مصوبات خوب جهت حل سریع مشکلات بنگاه‌های اقتصادی هستیم.

وی با اشاره به اینکه این اقدام شروع خوبی در بحث جهش تولید است، افزود: شاید نتوانیم مشکل همه بنگاه‌های اقتصادی را در این نشست دو روزه حل کنیم اما بنده به عنوان عضو کمیسیون اقتصادی مجلس قول می‌دهم مشکلات را به کمیسیون برده و برای آنها راه‌حل مناسب پیدا کنم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار