نماینده سپیدان و بیضا با بیان اینکه متاسفانه کشور آمریکا به دلیل تحریم‌هایی که اعمال کرده مانع پرداخت بدهی دیگر کشورها به ایران شده، ادامه می‌دهد: در شرایط فعلی به دلیل رسانه‌ای شدن موضوع بدهی کره جنوبی به ایران از این بخش مطمئن هستم و نسبت به بدهی دیگر کشورها به ایران اطمینان کافی ندارم.
کد خبر: ۸۸۱۵۹۴
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۳۰ 29 July 2020

به گزارش تابناک فارس: عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در ادامه با پاسخ به گمشدن ۲۲ میلیارد دلار ارز در شرایط تحریم در کشور ایران افزود: نباید فراموش کرد که ناپدید شدن  این مبلغ دلار در بخش ارز به هیچ وجه واقعیت ندارد.


محسن علیزاده در این باره افزود: اگرچه در گوشه و کنار رقم ارزهای گمشده را  ۲۳ تا ۲۵ میلیارد دلار ارز عنوان می شود بنابراین نباید فراموش کرد که صادرکنندگان باید این مقدار ارز را به کشور بازمی گرداندند که هنوز این اتفاق رخ نداده است و صادر کنندگان نسبت به تعهد ارزی بد قولی کردند.


وی با اشاره به اینکه میزان ریالی و ارزی صادرکنندگان به طور دقیق مشخص و واضح است تصریح کرد: در سیستم بانکی به صورت دقیق مشخص است که افراد برای صادرات محصولات چه مقدار ارز دریافت کردند و چه میزان از این مبلغ را باید باز می گرداندند.


وی با اشاه به اینکه در حال حاضر بانک مرکزی، قوه قضائیه، وزارت صمت و دستگاه های امنیتی کارگروهی را جهت بررسی برای بازگشت ارز تشکیل داده اند گفت: این کارگروه با دعوت گروه های ده نفری این افراد را ملزم به پرداخت ارز می کنند.


علیزاده در مجلس خاطر نشان کرد: اگرچه کمیسیون اقتصادی مجلس جهت بررسی و شناسایی افراد دو جلسه اعضا بانک مرکزی را به مجلس دعوت کرد و یک جلسه هم ما در بانک حضور یافتیم اما متاسفانه هیچ وقت مشخصات این افراد به ما اعلام نشد و بانک مرکزی همواره به ما اذعان دارند که مشخصات صادرکنندگان را از سامانه تجارت کالا دریافت کنیم.


نماینده مردم سپیدان و بیضا در مجلس با اشاره به اینکه بی شک باید اطلاعات اخلال گران ارزی به صورت واضح و شفاف به مردم اطلاع رسانی شود گفت: مردم همواره باید از این موضوع مطلع باشند که چه افرادی در حال اخلال در بازار هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار