نوای ملکوتی دعای پر فیض عرفه با حضور خیل مومنان در سومین حرم اهل بیت شاهچراغ (ع) و ۴۵ بقعه متبرکه استان فارس طنین‌انداز شد.
کد خبر: ۸۸۲۰۱۵
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۶ 30 July 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: همزمان با عصر نهم ذی الحجه زائران و مجاوران دلتنگ صحرای عرفات سرزمین وحی به حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) پناه آورده و ثناگویان، دستان پرتمنای خود را به سوی آسمان بلند کردند و همخوانی دعای عرفه آن‌ها در این حرم مطهر طنین افکنده است.

مراسم معنوی دعای پر فیض عرفه حضرت سید الشهداء (ع) با نوای حاج مهدی سلحشور و حجت الاسلام سید محمد انجوی آغاز شده است و تا نماز مغرب و عشا ادامه دارد.

همچنین دعای ملکوتی عرفه در ۴۵ بقعه متبرکه و حرم امامزادگان در استان فارس در حال برگزاری است.

عرفه یکی از روزهای سفارش شده خداست که در آن انسان با دعا و نیایش علاوه بر طلب عفو از خداوند متعال ارتباط خود را با معبودش بیشتر می‌کند، پیشوایان دینی و امامان معصوم (ع) با استفاده از موقعیت معنوی این روز، مردم را به راز و نیاز، تقویت و پیوند با سرچشمه کمالات الهی تشویق و ترغیب می‌کردند.

روز عرفه، ۹ ذی‌الحجه، یک روز پیش از عید قربان است، عرفه نزد مسلمانان از روزهای پرفضیلت سال محسوب می‌شود و در منابع روایی اعمالی برای آن برشمرده‌اند که با فضیلت‌ترین آنها دعا و استغفار است.

زیارت امام حسین(ع) و خواندن دعای عرفه نیز در این روز بسیار سفارش شده است.

برچسب ها: دعا ، دعا عرفه ، شاهچراغ
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار