رئیس کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر اینکه میزان ودیعه مسکن پائین است، تصریح کرد: این مبلغی که به عنوان ودیعه مسکن قرار است در اختیار مستاجران قرار بگیرد نمی‌تواند درصد قابل توجهی از مبلغ مدنظر مالکان را پوشش دهد.
کد خبر: ۸۸۲۰۶۶
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۲۳ 30 July 2020

به گزارش تابناک فارس: محمدرضا رضایی‌کوچی با اشاره به ودیعه مسکن از سوی دولت برای رهن و اجاره‌بها، اظهار داشت: اینکه ما بخواهیم تسهیلات بانکی به مستأجران بدهیم کار درستی است چرا که رهن و اجاره‌بها به حدی افزایش یافته است که مستأجران نمی‌توانند مبالغ تعیین شده از سوی مالکان به بنگاه‌ها را تامین کنند، بنابراین لازم بودکه مستأجران مورد حمایت قرار بگیرند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس با تاکید بر اینکه میزان ودیعه مسکن پائین است، تصریح کرد:  این مبلغی که به عنوان ودیعه مسکن قرار است در اختیار مستاجران قرار بگیرد نمی‌تواند درصد قابل توجهی از مبلغ مدنظر مالکان را پوشش دهد.

رضایی در واکنش به این پرسش که منتقدان می‌گویند همین میزان در نظر گرفته شده به عنوان ودیعه مسکن سبب نقدینگی شده و بازار را ملتهب‌تر می کند، بیان کرد: ما نمی‌دانیم چرا تا بحث تولید مسکن و یا حمایت از مستأجران مطرح می‌شود، همه سخن از رشد نقدینگی در کشور می‌کنند! اکنون نقدینگی در کشور بین 2 هزار هزار میلیارد تومان است و روز به روز افزایش می‌یابد.هر موقع که سخن از که به اقشار ضعیفی جامعه کمکی صورت بگیرد مدام حرف از افزایش نقدینگی می‌زنند.

رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: درست است که ودیعه مسکن به مستأجران سبب افزایش نقدینگی می‌شود اما باید بین بد و بدتر یکی را انتخاب کنیم یعنی بگوییم اینکه نقدینگی افزایش یابد یک هزینه دارد و عدم توانایی مستأجر ما برای پرداخت رهن و اجاره‌بها نیز هزینه دیگر.


نماینده مردم جهرم در مجلس با تاکید بر اینکه اکنون نقدینگی در کشور به شکل‌های مختلف افزایش می‌یابد، خاطرنشان کرد: اگر این پول را هم به مستأجر ضعیف پرداخت نکنیم، باز نقدینگی از مسیر دیگری افزایش خواهد یافت و بنابراین باید جامعه هدف را مدنظر قرار دهیم و  مستأجر ما امروز گرفتار است و آن نیاز بیشتر احساس می‌شود ما باید سقف ودیعه مسکن را افزایش دهیم که البته باید رویکردمان هم کنترل رهن و اجاره‌بها باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار