ابوالقاسم افراسی زنبوردار نمونه اهل شهرستان استهبان فارس، ۶۰ کیلوگرم ژل رویال که مصارف مختلف بهداشتی دارد و خوراک ملکه زنبور نیز هست، تولید کرد.
کد خبر: ۸۸۲۶۳۵
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۹ 01 August 2020

تابناک فارس به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی استهبان اعلام کرد: این زنبوردار نمونه استهبانی که در شهر رونیز این شهرستان به فعالیت زنبورداری مشغول است، امسال توانست با کمک افراد خانواده و چند نیروی کمکی بیش از ۶۰ کیلوگرم ژل رویال تولید کند که از نظر تولید این محصول، عملکرد وی قابل توجه است.
مدیر جهاد کشاورزی استهبان با تشویق زنبورداران برای تولید ژل رویال،به صرفه اقتصادی بسیار بالای تولید این محصول در زنبورستان ها اشاره کرد و گفت:تولید ژل رویال یکی از اقدامات مقرون به صرفه است.

مهدی اعیان منش بیان کرد: نرخ این محصول به صورت عمده فروشی هر کیلوگرم ۷۰ میلیون ریال است و در صورت تولید عمده توسط زنبورداران می تواند زمینه صادراتی و ارزآوری بالایی برای کشور داشته باشد.
وی افزود: تولید ژل رویال اشتغال زایی خوبی دارد و هر زنبوردار باید از ۱۰ نفر نیروی جوان در این زمینه استفاده کند.
اعیان منش با تاکید بر اینکه برگزاری دوره‌های آموزشی روش‌های نوین محصولات زنبورداری با هدف خارج کردن این حرفه از تک محصولی برگزار شده، ادامه داد: ژل رویال، بره موم، گرده گل و زهر زنبور از جمله محصولات زنبورداری در کنار عسل است که نیازمند آموزش برای استحصال است.

ژل رویال با داشتن انواع آنتی اکسیدان ها در بهبود بیماری آلزایمر تاثیر دارد.

این ژل باعث آرامش و زدودن اضطراب می شود و در بهبود افسردگی نیز می تواند موثر باشد.

استهبان از شهرستان های شرقی استان فارس است که فاصله مرکز آن با شیراز حدود ۱۴۰ کیلومتر است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار