شبکه ملکه دیروز ناگهان در خبری فوری اعلام کرد که به رقم واقعی فوتی‌های کرونا در ایران دست یافته است. لحظاتی بعد، اما نوشت که این آمار را از یک منبع ناشناس از یک نهاد داخلی ایران گرفته است.
کد خبر: ۸۸۳۰۲۱
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۳۴ 02 August 2020

به گزارش  تابناک سمنان: چیزی شبیه به اینکه کسی از یک تلفن عمومی سر کوچه با بی‌بی‌سی تماس بگیرد و بگوید «من یک کس مهمی هستم، اما نمی‌توانم بگویم چه کسی هستم و چقدر مهم هستم، اما همین قدر بدانید که فوتی‌های کرونا در ایران سه برابر آمار اعلام شده است، تمام»!

این وقاحت و خاک‌برسری برای شبکه ملکه البته چندی است که روبه فزونی گذاشته است. شبکه ملکه قبلاً از برخی جریان‌ها و دستگاه‌ها در داخل به نوعی حمایت ضمنی می‌کرد، به طوری که از سوی رقبا متهم بود به آیت‌الله بی‌بی‌سی! ولی پس از آنکه همه دستگاه‌ها در کشور به اروپا و امریکا پشت کردند و ماهیت دشمنی غرب غیرقابل انکار شد، وطن‌فروشان بی‌بی‌سی هم از وزارت خارجه انگلیس فرمان خصومت کلی با همه دستگاه‌ها و جریانات را دریافت کردند و اینگونه برخی از منابع خبری خود را نیز از دست دادند! به طوری که حالا از قول یک «منبع ناشناس که نخواست نامش فاش شود و نمی‌دانیم کیست و نمی‌توانیم تأیید کنیم که چه چیزی گفته و چرا گفته و چگونه گفته» گزارش خبری می‌زنند.

همه این‌ها در حالی است که خبرگزاری فارس چند روز پیش خبر داده بود دعوایی بین بی‌بی‌سی و اینترنشنال درگرفته تا رقمی ساختگی برای فوتی‌های ایران بدهند و دعوا بر سر صدهزار یا کمتر بوده است!

 

گویی ریشه همه این دعوا‌ها درگیر کردن موضوع کرونا با مناسک دینی و دوگانه‌سازی و تقابل دین و زندگی است، آن هم در وضعیتی که جمهوری اسلامی در یک کلام همه چیز از جمله عزاداری و مناسک مذهبی را به تصمیم ستاد ملی کرونا محول کرده است. کاری که در هیچ یک از کشور‌های غربی از جمله خود انگلیس با این حساسیت نبوده است و دیوانه‌های بوالهوسی مثل جانسون و ترامپ نماد مخالفت با تصمیمات علمی دانشمندان خود شده‌اند!

بیرون زدن دم خروس شبکه کشته‌ساز /چرا BBC دنبال زیادکردن تعداد فوتی‌های کرونا در ایران است؟

بی بی سی با کرونا دچار زوال عقل شد

دم خروس دروغ‌های این رسانه از آنجایی بیرون می‌زند که اقدام به معرفی منابع اطلاعاتی خود می‌کند. بی بی سی می‌نویسد، منبع او «ناشناس» و از دست‌اندرکاران «یک نهاد رسمی در ایران» است! وقاحت در این خبر نویسی تا جایی است که اذعان می‌کند نمی‌تواند منبع و نهاد رسمی را تأیید کند. «یک منبع ناشناس اطلاعات مربوط به درگذشتگان و مبتلایان قطعی و احتمالی کووید-۱۹ در ایران را به بی‌بی‌سی فارسی داده است. این منبع، که خود را از دست‌اندرکاران یک نهاد رسمی در ایران معرفی کرده، فهرست‌های جداگانه‌ای از درگذشتگان و مبتلایان و مراجعان مراکز درمانی مرتبط با کرونا را برای بی‌بی‌سی فارسی فرستاده است. بی‌بی‌سی نمی‌تواند تأیید کند که این منبع ناشناس از دست‌اندرکاران نهادی رسمی در ایران بوده و چگونگی دسترسی این منبع به اطلاعات درگذشتگان و مبتلایان کرونا هم برای بی‌بی‌سی روشن نیست.»

رسانه تحریف و دروغ در بخش پایانی گزارش خود می‌نویسد: «با توجه به مخفی بودن هویت درزدهندگان اطلاعات و حساسیت فراوان این موضوع، تیمی از گزارشگران بی‌بی‌سی با راستی‌آزمایی دقیق اطلاعات به دست آمده از طریق منابع متعدد و شیوه‌های مختلف، بررسی صحت داده‌ها و تطبیق آماری آن‌ها با سایر گزارش‌ها، از جمله با آمار مرگ و میر‌های اضافی که پیش‌تر توسط بی‌بی‌سی منتشر شده بود، تا حد ممکن از صحت اطلاعات ارائه شده کسب اطمینان کرده‌اند.»

‌این گوشه‌ای از دروغ پردازی‌های مدعیان «جریان آزاد اطلاعات» است که با پای نهادن بر شرافت انسانی و اخلاق حرفه‌ای اینگونه به وارونه نمایی واقعیات مبادرت می‌کنند. به قول ظریفی معلوم نیست کدام شیرپاک خورده‌ای رسانه ملکه را دست انداخته و با دادن آمار و اطلاعات مجعول آن‌ها را مضحکه خود قرار داده است. آن‌هم در شرایطی که انگلیس جزو پنج کشور نخست دنیا در آمار مبتلایان کروناست که آمار کشته شدگان بیماران کرونایی به حدی بود که آن‌ها را روز‌ها در کانتینر‌های بزرگ نگهداری می‌کردند. گویی گردانندگان بی بی سی فارسی دچار زوال عقل شده‌اند که اینگونه و بی محابا دست به تحریف می‌زنند. با توسل به منابع ناشناس خبر می‌زنند، آن‌ها را دست اندرکار یک نهاد رسمی ایران معرفی می‌کنند و سپس می‌گویند نمی‌توانند ادعا‌های آن‌ها را تأیید کنند. اما از اطلاعاتی که به اذعان خودشان پایه و اساسی ندارند، «خبر» می‌زنند.

واکنش وزارت بهداشت به دروغ بی‌بی‌سی

دکتر سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی عصر دیروز در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره برخی موارد مطرح شده در رسانه‌های بیگانه در خصوص آمار فوت به علت کرونا در کشور با اشاره به خط تبلیغاتی این رسانه‌ها از آغاز اپیدمی کرونا، بیان کرد: «ما اگر دنبال پنهان کاری بودیم مثل بسیاری از کشور‌ها از جمله در اروپا موارد اولیه با هفته‌ها تأخیر اعلام می‌شد و یا موج دوم کرونا را بسان برخی کشور‌ها با ملاحظات سیاسی و اغلب اقتصادی پنهان می‌کردیم، ولی کاملا شفاف عمل کردیم و این موضوع برای شاهدان عینی وضعیت بیماری در مقایسه با کشور‌های منطقه و برخی کشور‌های حتی توسعه یافته کاملا محرز شده است.»

بیرون زدن دم خروس شبکه کشته‌ساز /چرا BBC دنبال زیادکردن تعداد فوتی‌های کرونا در ایران است؟

لاری افزود: «متأسفیم که برخی بر اساس اعلام منابع ناشناس و ابهام گویی و بیان جمله «چنین به نظر می‌رسد» و با یک متدلوژی غیرعلمی سعی در ایجاد تردید دارند، اما ما قاطعانه مسیر علمی و مورد تأیید سازمان جهانی بهداشت را دنبال می‌کنیم و اکیداً پیشنهاد می‌کنیم افراد و رسانه‌ها با اغراض سیاسی به مباحث علمی ورود نکنند.

سخنگوی وزارت بهداشت اظهار کرد: «پیشنهاد می‌کنیم رسانه‌هایی که این موارد را مطرح کرده‌اند، به ده‌ها گزارش از اشکالات و آمار‌های مرگ و میر در انگلستان به ویژه در خانه‌های سالمندان مورد تردید رسانه‌های انگلیس واقع شده و یا آمار‌های برخی از کشور‌های منطقه که حتی ۱۰ درصد مرگ را اعلام نکرده‌اند بررسی کنند.»

ما را در شبکه های اجتماعی دنبال کنید:

اینستاگرام تابناک سمنان

منبع: روزنامه جوان

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار