مسئول مرکز جهاد کشاورزی کامفیروز جنوبی در مرودشت گفت: برداشت غوره دیم از یکصد هکتار از انگورستان‌های این منطقه آغاز شده است.
کد خبر: ۸۸۳۱۰۰
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۴۱ 02 August 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: علی نقی قاسمی مسئول مرکز جهاد کشاورزی کامفیروز جنوبی در مرودشت با اشاره به اینکه مدت زمان برداشت غوره ۱۵ تا ۲۰ روز است، بیان کرد: برداشت غوره تا اواخر مرداد ماه در این منطقه ادامه دارد.

او، با اشاره به اینکه بیش از ۸۰ درصد محصول باغ‌های انگور به صورت غوره برداشت می‌شود، تصریح کرد: پیش بینی می‌شود بیش از ۲۰۰ تن غوره تولید شود.

قاسمی، ادامه داد: غوره برداشت شده به منظور تولید آبغوره خانگی در کارگاه‌های سنتی و یا ارسال به میادین میوه و تره بار شیراز ارسال می‌شود.

مسئول مرکز جهاد کشاورزی کامفیروز جنوبی در مرودشت افزود: غوره تولیدی به دلیل دیم بودن و استفاده کمتر از سموم و کود‌های شیمیایی از کیفیت و محبوبیت ویژه‌ای برخوردار است.

او، اضافه کرد: رقم شیرازی یا لر کش عمده‌ترین رقم غوره تولیدی کامفیروز جنوبی در مرودشت است.

قاسمی، اظهارکرد: بر اساس منابع موجود، غوره در دفع صفرا، بهبود عملیات هضم غذا در دستگاه گوارش و تقویت کبد نقش دارد.

مسئول مرکز جهاد کشاورزی کامفیروز جنوبی در مرودشت، گفت: در ترکیبات شیمیایی غوره سه درصد اسید‌های آلی به نام‌های اسید وینیک، اسید مالیک، اسید فرمالیک، اسید سوکسینیک، اسید اگزالیک و اسید گلوکولیک وجود دارد که این میوه دارای یک درصد قند و کمی اسانس است.

کامفیروز در ۹۰ کیلومتری غرب شهرستان مرودشت و در ۱۱۰ کیلومتری شمال شرق شیراز واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار