عضو شورای اسلامی شهر شیراز با تاکید براینکه علت اصلی وضعیت کنونی باغ‌ها و بافت ارزشمند قصردشت، نبود نظارت کافی و مستمر است، خاطرنشان کرد که امکان تبدیل بافت قصردشت به جاذبه گردشگری، با مدیریت مناسب و درایت امکان‌پذیر خواهد بود.
کد خبر: ۸۸۳۱۴۳
تاریخ انتشار: ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۹ 02 August 2020

تابناک فارس به نقل زا ایسنا:محمدتقی تذروی یکشنبه 12 مرداد در حاشیه بازدید از محله قصردشت و گفت و گو با ساکنان و باغ‌داران این محله، به خبرنگاران گفت: باغ‌های قصردشت به واقع ریه‌های شیراز محسوب می‌شود لذا باید با همراهی مردم و باغداران برای حفاظت از این باغ‌ها تلاش کرد.

او ضمن اشاره به آمادگی شورای شیراز برای همراهی با یاوران شورای محلی و همکاری با باغداران در راستای حفظ باغ‌ها و بافت محله قصردشت، قول داد که مشکلات مطرح شده از سوی مردم در این بازدید را در صحن شورا پیگیری کند.

تذروی گفت: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های مطرح شده از سوی مردم قصردشت، ممانعت شهرداری از احداث اتاق نگهبانی و سرویس بهداشتی در باغ‌ها اعلام و خاطرنشان کرد: گلایه باغداران این‌ست که این ممانعت شهرداری در حالی‌ست که برخی شبانه باغ‌ها را تخریب کرده و در آنها ساخت و ساز انجام می‌دهند.

این عضو شورای شیراز گفت: از نظر مردم این منطقه، رهاسازی پیاده‌راه سلامت و ایمن‌سازی نشدن آن، تملک اراضی و درختان و باغ‌هایی که در سال‌های اخیر دچار حریق شده است، دلیل تبدیل بخشی ازمحدوده باغ‌ها به مکانی امن برای تجمع خلافکاران و معتادان است که امنیت مردم را با مخاطره مواجه کرده.

تذروی یکی دیگر از موضوعات مورد تاکید مردم را در اختیار قرار دادن تراکم تشویقی بدون ضابطه به دفاتر تسهیلگری بیان و اضافه کرد: مردم اعتقاد دارند که این اقدام منجر به بلند مرتبه‌سازی و محصور کردن فضای باغ‌ها شده و علاوه بر آلودگی‌های زیست محیطی، آلودگی بصری هم برای مجموعه‌هایی نظیر امام‌زاده شاه‌محمد(ع) ایجاد کرده است.

وی با بیان اینکه تعویض یا جابه‌جا نشدن ستون‌های قدیمی برق، از دیگر مشکلات مطرح شده از سوی مردم منطقه قصردشت بود، گفت: باغ‌داران بر لزوم همکاری، همراهی و مساعدت شهرداری و شورا در حفظ باغ‌ها تاکید دارند و نماینده باغ‌داران خواستار شرکت در جلسات تصمیم‌گیری پیرامون موضوع باغ‌ها شد.

تذروی یکی دیگر از انتقادهای مطرح شده از سوی مردم را متوجه مصوبه شورای اسلامی شهر شیراز مبنی بر تغییر نام خیابان ایمان به وکلا، دانست و گفت: از دیگر دغدغه‌های جدی باغداران قصردشتی، آگهی شهرداری شیراز مبنی بر قصد تملک ۷۵ هکتار از باغ‌های گروه 5 به قصد احداث پارک است. باغداران معتقد هستند که این موضوع در حالی دنبال می‌شود که باغ‌های در تصرف شهرداری، رفته رفته مسیر نابودی را طی می‌کند.

عضو شورای شیراز با بیان اینکه رعایت نشدن حریم محدوده امام‌زاده از دیگر مطالب طرح شده از سوی مردم بوده است، از دغدغه‌مندی‌های مردم قدردانی و ضعف نظارت را عامل اصلی به وجود آمدن وضع موجود و تضییع حقوق باغداران عنوان کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار