رئیس کل دادگستری استان فارس با اشاره به اینکه دادگستری باید ملجأ و پناهگاه مردم ستمدیده باشد تصریح کرد: مردم باید طعم عدالت را بچشند و هر جا که به آنان ظلمی واقع شد برای احقاق حق و حقوق ازدست رفته خود به دادگستری مراجعه کنند و مردم امیدوار و مطمئن باشند در فرآیند دادرسی حق خود را خواهند گرفت و وظیفه ماست که دسترسی مردم به دادرسی را آسان نماییم.
کد خبر: ۸۸۳۵۷۹
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۸ 03 August 2020

ابناک فارس  به نقل از دادگستری استان فارس، حجت الاسلام سیدکاظم موسوی در مراسم تکریم و معارفه رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب شهرستان کازرون با تبریک اعیاد قربان و غدیر خم به خصوص گرامیداشت عید ولایت، عید الله اکبر، از غدیر خم به عنوان بالاترین عید اسلامی نام برد و گفت: جشن‌های مختلف با رعایت اصول بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی برپا شده و تکریم سادات و سنت‌های حسنه این عید بزرگ مسلمین حتماً باید زنده نگه داشته شود.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهید خرسند، امام جمعه فقید این شهرستان افزود: مردم کازرون چه قبل از انقلاب و در به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی نقش مؤثری داشته و چه در دوران جنگ تحمیلی شهدای بسیاری را در راه نظام و انقلاب فدا کرده‌اند و انقلابی بودن از ویژگی خاص مردم کازرون است.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس در این مراسم به اقدامات انجام شده دستگاه قضائی در دوران زعامت آیت الله رئیسی اشاره کرد و گفت: پس از انقلاب اسلامی و در همه زمان‌ها اقدامات و کارهای مناسب و بسیار ارزشمندی از سوی قوه قضائیه انجام شده است، منتهی در دوران تحول قضائی از زمانی که آیت الله رئیسی، سکاندار مدیریت در قوه قضائیه شد تحول، گشایش و جهشی در کارها اتفاق افتاده است و وی در حضور رهبری معظم انقلاب اسلامی در هفته قوه قضائیه سال جاری عنوان کرد که اگر شرایط کرونا نبود پرونده‌های قدیمی پایان یافته بود و هیچ گونه پرونده قدیمی در دادگستری‌های سراسر کشور وجود نداشت.

حجت الاسلام موسوی تصریح کرد: از سوی دادگستری فارس اقدامات متعددی در راستای اجرای سیاست‌های ویژه دوران تحول در قوه قضائیه در دستور کار قرار گرفته است و امیدواریم بتوانیم این اهداف مورد نظر ریاست معظم قوه قضائیه را عملی نمائیم.

وی رسیدگی به موقع به پرونده‌های قضائی و اجرای قاطعانه احکام صادره در چارچوب قانون را یکی از اهداف مدنظر ریاست قوه قضائیه دانست و تصریح کرد: مردم از دستگاه قضائی رسیدگی سریع و به موقع و همچنین اجرای قانون را انتظار دارند ودر خصوص رسیدگی به پرونده قاتل شهید خرسند، امام جمعه فقید شهرستان کازرون، دادگستری فارس با حساسیت ویژه و قاطعیت و در اسرع وقت به این پرونده رسیدگی و حکم قاتل آن نیز اجرا شد.

رئیس کل دادگستری فارس به نامه حضرت علی علیه السلام به مالک اشتر و ۱۲ شرطی که برای قاضی گذاشتند نیز اشاره کرد و گفت: آن حضرت فرمودند «(ثُمَّ تَفَقَّدْ اَعْمالَهُمْ، وَ ابْعَثِ الْعُیُونَ مِنْ اَهْلِ الصِّدْقِ وَ الْوَفاءِ) با فرستادن مأموران مخفی، راستگو و با وفا کارهای آنان را زیر نظر بگیر» و امروز سنگین‌ترین نظارت‌ها بر قضات وجود دارد و به همین منظور واحد نظارت و ارزشیابی قضات و حفاظت اطلاعات دادگستری بر رفتار قضات نظارت دارد.

وی در ادامه افزود: امروز در دادگستری استان فارس حتی کوچک‌ترین فساد را نادیده نمی‌گیریم.

حجت الاسلام موسوی با بیان اینکه مسئولان در هر پست و مقامی باید قدردان نظام مقدس جمهوری اسلامی باشند گفت: در دوران ولایت فقیه و در زیر پرچم امام زمان (عج) توفیق و فرصت خدمت‌رسانی به شما داده شده است بنابراین باید قدردان نظام و انقلاب بوده و در راستای خدمت‌رسانی به مردم عزیزمان از هیچ تلاشی کوتاهی نشود و هر کدام از مسئولین و یا هر کسی که امانتی از این مردم به او واگذار شده است باید نسبت به تعهدات شرعی، قانونی و قراردادی خود عمل کند.

وی در ادامه با اشاره به اینکه دادگستری باید ملجأ و پناهگاه مردم ستمدیده باشد تصریح کرد: مردم باید طعم عدالت را بچشند و هر جا که به آنان ظلمی واقع شد برای احقاق حق و حقوق ازدست رفته خود به دادگستری مراجعه کنند و مردم امیدوار و مطمئن باشند در فرآیند دادرسی حق خود را خواهند گرفت و وظیفه ماست که دسترسی مردم به دادرسی را آسان نمائیم.

رئیس کل دادگستری فارس کاهش اوقات و زمان رسیدگی به پرونده‌های قضائی، کاهش ورودی پرونده‌ها، انتصاب مدیران جهادی همراه با روحیه انقلابی، ضد فساد و از همه مهمتر مردمی بودن را از دیگر آثار و برکات تحول قضائی دانست و گفت: این تحول در دستگاه قضائی استان فارس نیز رقم خورده است و امروز با نظر ریاست معظم قوه قضائیه شاهد انتصاب و معارفه رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب کازرون، مدیرانی انقلابی، جهادی و مردمی خواهیم بود.

حجت الاسلام وموسوی به انقلابی عمل کردن قضات و کارکنان دادگستری با داشتن روحیه انقلابی اشاره کرد و گفت: دستگاه قضائی یک دستگاه حاکمیتی است بنابراین قضات و کارکنان باید صددرصد مواضع انقلابی داشته باشند و از اهداف و آرمان‌های والای نظام مقدس جمهوری اسلامی و مقام معظم رهبری دفاع کنند.

وی بر تکریم ارباب رجوع و حضور مسئولین قضائی شهرستان در میان مردم در راستای افزایش سرمایه اجتماعی تأکید کرد و گفت: در حد توان برای مردم وقت گذاشته و درب اتاق‌هایتان به روی مردم باز باشد و با روی گشاده تکریم و احترام ارباب رجوع را مد نظر قرار دهید.

وی در ادامه افزود: قضات ضمن حفظ استقلال قضائی ارتباط و مشارکت با سایر نهادها و دستگاه‌های مختلف را در دستور کار خود قرار دهند؛ چرا که این مشارکت و ارتباط با نهادها و دستگاه‌های مختلف هیچ گونه منافاتی با استقلال قاضی ندارد.

رئیس شورای قضائی استان فارس به عملی کردن شعار سال «جهش تولید» نیز اشاره کرد و گفت: در سال جاری با حمایت دادگستری استان فارس و در راستای پیگیری اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی استان و رفع موانع تولید، ۵۸ واحد صنعتی و تولیدی استان فارس که در تملک بانک‌ها بوده و مصادره شده بودند به چرخه تولید بازگشتند.

حجت الاسلام موسوی در ادامه افزود: ۲۸۶ واحد صنعتی تعطیل و نیمه تعطیل دیگر نیز در استان شناسایی شده است و چنانچه در شهرستان کازرون واحد صنعتی تعطیل و یا نیمه تعطیل وجود دارد در راستای فرمایشات مقام معظم رهبری، رئیس دادگستری و دادستان عمومی و انقلاب کازرون با همراهی و تعامل با فرمانداری و سایر بخش‌ها و نهادهای ذیربط ورود و نسبت به رفع موانع تولید در این واحدهای صنعتی اقدام کنند.

وی به مبارزه با فساد در درون و برون مجموعه قضائی به عنوان یکی دیگر از موارد مورد توجه ریاست قوه قضائیه اشاره کرد و گفت: با مقوله فساد قاطعانه و در چارچوب قانون برخورد می کنیم و ما در مجموعه دادگستری استان فارس تلاش کرده‌ایم تحولات مد نظر ریاست معظم قوه قضائیه را به بهترین شکل ممکن اجرا کنیم.

وی همچنین با اشاره به سیاست‌های کلان قوه قضائیه در خصوص کاهش اطاله دادرسی نیز گفت: کاهش اطاله دادرسی و رسیدگی به موقع به پرونده‌های قضائی در راستای مختومه کردن پرونده‌های معوق و قدیمی و کسر از آمار از دیگر اقدامات و برنامه‌هایی است که دادگستری استان فارس با جدیت تمام دنبال می‌کند.

گفتنی است در پایان این مراسم رئیس کل دادگستری فارس با اهدای لوح تقدیر از اقدامات قاضی سیدابراهیم موسوی رئیس سابق دادگستری شهرستان کازرون تقدیر کرد و با حکم حضرت آیت‌الله رئیسی، ریاست معظم قوه قضائیه حجت الاسلام والمسلمین مصطفی انصاری که پیش از این عهده‌دار دادستانی عمومی و انقلاب این شهرستان بود به عنوان رئیس دادگستری و قاضی حسین دهقان به عنوان دادستان عمومی و انقلاب کازرون منصوب شدند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار