کد خبر: ۸۸۳۶۹۳
تاریخ انتشار: ۱۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۲:۵۷ 03 August 2020

 

تابناک/رئیس بیمارستان شهید بهشتی آستارا روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: کیست چهار کیلو و ۷۰۰ گرمی امروز ظرف حدود یک ساعت عمل جراحی توسط روشنک شهبازی متخصص زنان و زایمان با همکاری تیم بیهوشی و پرستاران از شکم یک زن خارج شد.

بختیار حیدرنیا افزود: این زن ۴۰ ساله به دلیل درد شکم به پزشک مراجعه کرده و در سونوگرافی، کیست مشاهده شده بود و پیش از این هم یک غده ۶ کیلویی از شکم زنی در آستارا برداشت شده بود.

وی با بیان این که در موارد مشابه نیاز به اعزام بیمار به مرکز استان وجود ندارد، به مردم توصیه کرد تغییرات جسمی و افزایش نامتعادل وزن را جدی بگیرند و برای تشخیص به مراکز درمانی مراجعه کنند.

شبکه بهداشت و درمان آستارا با ۶ مرکز بهداشتی، یک بیمارستان ۱۳۲ تختخوابی، یک مرکز درمانی در بخش لوندویل، ۲۵ خانه بهداشت روستایی و حدود ۵۰۰ نیروی انسانی خدمات رسانی می کند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری آستارا هم گفت: فردی در روستای هودول ۲ هزار و ۵۰۰ متر مربع از اراضی ملی را تصرف کرده بود و امروز با پیگیری حقوقی به آزادی زمین و دستگیری و معرفی متخلف به دادگاه اقدام شد.

نسرین غزنوی ادامه داد: سطح اراضی ملی و جنگلی آستارا ۴۰ هزار هکتار است و نیروهای یگان حفاظت با گشت های مستمر از آن حفاظت و با متصرفان برخورد می کنند.

شهرستان مرزی بندر آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت در غرب استان گیلان و نوار مرزی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار