رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان مرودشت از ایجاد منطقه تفریحی و گردشگری در مجاورت سد درودزن به نام ستخر گزین خبر داد و بیان داشت: مسافران و گردشگران قبل از عزیمت به دیگر اماکن تاریخی و تفرجگاهی می‌توانند توقفی هم در درودزن داشته و از خدمات و امکانات مجموعه اشاره‌شده پس از راه‌اندازی استفاده کنند.
کد خبر: ۸۸۴۰۵۷
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۴ 04 August 2020

تابناک فارس به نقل از فارس:بهمن مردانی با اشاره به ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های اکوسیستمی این شهرستان اظهار داشت: آب‌وهوای کوهستانی و معتدل به‌ ویژه در روستاهای مرودشت علاوه بر ایجاد انگیزه برای ادامه زندگی، موجب استقبال و حضور گردشگران و مسافران بسیاری شده است.

رئیس اداره گردشگری مرودشت با اشاره به پیشینه روستای درودزن افزود: روستای درودزن با جمعیتی بالغ‌ بر ۴۵۰ خانوار و قدمت ۳۰۰ ساله در مسیر و شاه‌راه بعضی از اماکن و روستاهای هدف گردشگری ازجمله حصار، دشتک و بهشت گمشده قرار دارد.

وی از ایجاد منطقه تفریحی و گردشگری در مجاورت سد درودزن به نام ستخر گزین خبر داد و بیان داشت: مسافران و گردشگران قبل از عزیمت به دیگر اماکن تاریخی و تفرجگاهی می‌توانند توقفی هم در درودزن داشته و از خدمات و امکانات مجموعه اشاره‌شده پس از راه‌اندازی استفاده کنند.

دبیر کارگروه گردشگری شهرستان مرودشت به اتمام طرح مطالعاتی این پروژه اشاره و ادامه داد: این مجموعه توسط شرکتی تعاونی و در زمینی به مساحت ۶۰ هکتار با ظرفیت‌های همچون خدمات اقامتی تفریحی و گردشگری احداث خواهد شد که علاوه بر خدمات به مسافران و گردشگران باعث رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار برای ساکنان بومی منطقه خواهد شد.

مردانی اضافه کرد: اقامتگاه سنتی، رستوران و سفره‌خانه سنتی، ورزش‌های آبی و مجتمع‌های ورزشی از جمله سوارکاری و تیراندازی، پارک جنگلی، غرفه‌های سنتی، موزه تاریخی، مردم‌شناسی و شهربازی از جمله مواردی است که در کلیات این طرح مطالعاتی آمده است.

وی به وجه تسمیه ستخر گزین اشاره کرد و گفت: در سمت غربی شهر مرودشت در میان دشت منتهی به سد درودزن سه کوه منفرد دیده می‌شود که ستخر گزین نامیده می‌شود که چشم‌انداز بسیار زیبایی دارد.

مردانی افزود: ستخر از کلمه استخر آماده و مقصود کوه میانی است که استخری را در بالای آن ساخته‌اند و مردم محلی کوه شرقی را کشتی‌شکسته (قلعه شکسته) کوه میانی را استخر و کوه غربی را شاداب می‌نامند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار