در گزارش زیر نحوه نگهداری لیمو را آموزش می‌دهیم.
کد خبر: ۸۸۴۰۶۹
تاریخ انتشار: ۱۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۶ 04 August 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: اگر قصد دارید لیموی تازه را برای چند روز و به منظور مصرف تازه آن نگهداری کنید، حتما آن‌ها را دور از نور خورشید قرار دهید. برای حفظ تازگی لیمو به این نکات توجه کنید:
لیمو‌ها در دمای اتاق به مدت یک هفته تازگی خود را حفظ می‌کنند. پس از این زمان شروع به چروکیدن کرده، رنگ درخشان خود را از دست می‌دهند و بافت آن‌ها شروع به سفت شدن یا نرم شدن می‌کند.

برای نگهداری در یخچال، لیمو‌ها را در داخل کیسه‌های زیپ‌دار قرار داده و هوای داخل آن را کاملا تخلیه کنید. این کار کمک می‌کند لیمو بیشترین میزان آب و عطر و طعم خود را حداقل تا چهار هفته حفظ کند. بهترین دما برای نگهداری لیمو‌های رسیده بین ۴ تا ۱۰ درجه سانتی‌گراد است.

در بسیاری از یخچال‌ها طبقات میانی یا طبقاتی که در در یخچال قرار گرفته‌اند، در این محدوده دمایی قرار دارند.

اگر بخشی از لیمو را مصرف کرده‌اید و قصد دارید بقیه آن را برای وعده بعدی نگهداری کنید، بایستی جلوی از دست رفتن آب و اکسید شدن ترکیبات مفید آن را بگیرید. برای این منظور لیمو را در یک بشقاب کوچک بگذارید و سطح آن را با کاملا سلفون بپوشانید تا تماس آن با هوا به حداقل برسد. لیموی برش‌خورده با این روش دو سه روز قابل نگهداری است.

استفاده از برش‌های لیموی تازه برای افزودن به آب یا سایر نوشیدنی‌ها ایده جالبی است. برای این منظور می‌توانید برش‌های لیمو را تهیه کنید و آن‌ها را به صورت تک‌تک روی کاغذ‌های روغنی چیده و در فریزر قرار دهید. اگر این برش‌ها را روی هم قرار دهید، در زمان انجماد به یکدیگر می‌چسبند؛ بنابراین بهتر است آن‌ها را به صورت مجزا منجمد و سپس ورقه‌های لیمو را در کیسه دیگری جمع‌آوری و منجمد کنید. دقت کنید لیمو نیز مانند همه میوه‌ها در زمان انجماد دچار تغییر بافت می‌شود. پس بهتر است این برش‌ها را به طور مستقیم و در حالت منجمد به آب یا هر نوشیدنی دیگری اضافه کنید.

شما می‌توانید لیمو‌ها را به صورت درسته نیز منجمد کنید. برای این کار بایستی لیمو‌های کاملا رسیده و بدون علائم کپک‌زدگی یا نرم‌شدگی را انتخاب کنید. آن‌ها را در کیسه مناسب فریزر قرار داده و هوای آن را تا حد امکان خارج کنید. در چنین شرایطی لیمو حدود سه چهار ماه قابل نگهداری است. برای خروج از انجماد کافی است آن‌ها را به مدت ۱۵ دقیقه در آب سرد قرار دهید یا اگر عجله دارید چند ثانیه آن را در ماکرویو با توان پایین قرار دهید. از آنجا که درصد زیادی از لیمو را آب تشکیل داده است، در چند ثانیه از انجماد خارج می‌شود.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار