کرونا در استان فارس یازده نفر دیگر را به کام مرگ فرو برد.
کد خبر: ۸۸۵۰۵۹
تاریخ انتشار: ۱۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۵۴ 07 August 2020

جان باختن یازده بیمار کرونایی دیگر در فارسبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز فارس، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: یازده هم استانی بر اثر ابتلا به کروناویروس در ۲۴ ساعت گذشته جان باختند.
دکتر عبدالرسول همتی با بیان این که ۲۲۵ هزار و ۵۰ آزمایش در آزمایشگاه‌های تشخیصی از ابتدای شیوع بیماری کووید۱۹ در فارس انجام شده است افزود: تاکنون ابتلای قطعی ۳۵ هزار و ۵۱۹ بیمار در فارس به اثبات رسیده است.
وی گفت: جمع جانباختگان بیماری کووید۱۹ در فارس از ابتدای شیوع تا امروز به ۵۸۸ نفر رسیده است.
او اعلام کرد: تاکنون ۳۲ هزار و ۱۴۱ نفر نیز با بهبودی کامل از بیمارستان‌ها مرخص یا از قرنطینه خانگی خارج شده اند.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت:: بر اساس آخرین آمارها، ۹۰۴ بیمار مشکوک و علامت دار در بیمارستان‌های استان بستری هستند که از این تعداد ۱۰۷ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش مراقبت‌های ویژه، خدمات درمانی دریافت می‌کنند.
وی یکی از علت‌های افزایش موارد ابتلای گروه سالمندان به کروناویروس که متاسفانه در مواردی نیز منجر به مرگ آنان شده است را بی توجهی جوانان خانواده به سطح بالای آسیب پذیری سالمندان در برابر این بیماری عنوان کرد و از مردم خواست تا در این زمینه، حساسیت ویژه تری داشته باشند و دید و بازدید در ایام عید غدیر خم را به صورت مجازی برگزار کنند.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از تردد‌های غیرضروری و مسافرت در ایام تعطیلات پرهیز کنند و رعایت اصول بهداشتی، استفاده از ماسک، فاصله گذاری فیزیکی و شستشو و ضدعفونی کردن دست‌ها در این ایام را فراموش نکنند.

برچسب ها: کرونا ، فارس ، مبتلایان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار