حرم شاه چراغ (ع) همزمان با فرا رسیدن هیجدم ذی الحجه روز عید سعید غدیر خم، روز اعلان ولایت امیرمومنان حضرت علی (ع) غرق در شادی و نور شد.
کد خبر: ۸۸۵۲۶۲
تاریخ انتشار: ۱۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۵ 08 August 2020

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: مردم مومن و ولایتمدار فارس و شیفتگان اهل بیت عصمت و طهارت دیشب و امروز به میمنت این عید بزرگ و پربرکت در شادی و سرورند.

 

این مراسم دیشب بعد از نماز مغرب و عشا با مولودی‌خوانی حاج مرتضی طاهری آغاز شد و در ادامه حجت‌الاسلام ماندگاری به سخنرانی پرداخت.

 

این برنامه به منظور پیشگیری از شیوع ویروس کرونا بدون حضور زائران برگزار شد و زائران ، صدای مراسم را استماع کردند.همچنین این برنامه به صورت زنده و مستقیم از صفحات مجازی آستان شاهچراغ و همچنین از شبکه استانی فارس پخش شد.

نخستین کنگره ملی شعر غدیر نیز همزمان با شب عید در حرم مطهر حضرت احمد بن موسی الکاظم شاهچراغ علیه‌السلام برگزار شد.
امروز نیز مراسم قرائت خطبه غدیر از ساعت ۹ صبح در حرم مطهر حضرت شاهچراغ آغاز می‌شود.

 

در این مراسم حاج مرتضی طاهری مداح اهل بیت به قرائت خطبه غدیر می‌پردازد.
عید غدیرخم در میان مردم فارس همچون دیگر نقاط کشور به نام عید سید‌ها معروف است و مردم این روز بزرگ را به سید‌ها تبریک می‌گویند.

 

غدیریر خم نام ناحیه‌ای میان مکه و مدینه است که حضرت محمد (ص)، پیامبر اسلام (ص) در بازگشت از آخرین حج خود همه مسلمانانی که در حج شرکت داشتند را در غدیر خم جمع کردند و در آنجا علی بن ابیطالب (ع) را به عنوان وصی و برادر و جانشین خود از جانب الله معرفی کردند.
۱۸ ذی‌الحجه سالروز این واقعه میان شیعیان به عید غدیر خم شهرت دارد.

 

 

برچسب ها: شاهچراغ ، جشن ، عید غدیر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار