متخصص تغذیه می‌گوید: «هنگامی که پیاز را به صورت خام می‌خورید، بیشترین ویژگی‌های مبارزه با سرطان را دریافت می‌کنید. پخت و پز فواید شیمیایی موجود در پیاز‌هایی که با سرطان مبارزه می‌کنند را کاهش می‌دهد.»
کد خبر: ۸۸۵۳۴۷
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۹ 09 August 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: بسیاری از افراد از سبزیجات پخته شده لذت نمی‌برند و ترجیح می‌دهند سبزیجات را خام و به شکل سالاد مصرف کنند. یک خبر خوب برای این گروه از افراد را می‌توان این موضوع دانست که برخی از سبزیجات را بهتر است خام مصرف کنید تا پخته.

درست است که خام گیاه خواری مدتی است به عنوان یک رژیم محبوب مطرح شده است، اما به نظر می‌رسد برای همه افراد خام گیاهخواری می‌تواند برای برخی سبزیجات بسیار مفید باشد.


کلم بروکلی
ممکن است در کودکی به شما توصیه شده است که کلم بروکلی بخورید و شما به خاطر بو یا طعم آن در حالت پخته، این خوراکی مفید را پس زده باشید، اما خبر خوب این است که بروکلی خام بیش از بروکلی پخته خاصیت دارد. کلم بروکلی حاوی مقادیر زیادی از یک ترکیب آنتی اکسیدانی به نام سولفورافان است که ممکن است به جلوگیری از سرطان، دیابت نوع ۲، بیماری‌های قلبی، التهاب، افسردگی و شرایط بهداشتی مضر کمک کند.

پیاز
پیاز سرشار از کوئرستین فلاونوئید است که مزایای سلامتی متعددی دارد. از جمله برخی از مزایای مهم مبارزه با سرطان. اشلی والتر، متخصص تغذیه می‌گوید: «هنگامی که پیاز را به صورت خام می‌خورید، بیشترین ویژگی‌های مبارزه با سرطان را دریافت می‌کنید. پخت و پز فواید شیمیایی موجود در پیاز‌هایی که با سرطان مبارزه می‌کنند را کاهش می‌دهد.»

از این گذشته، پیاز در خانواده سبزیجات حاوی آلیوم قرار دارد، این بدان معنی است که پیاز حاوی دارو‌های ضد پلاکت است که می‌توانند از بیماری‌های قلبی عروقی جلوگیری کنند.

سیر
مانند پیاز، سیر از جمله سبزیجات مهمی است که باید مصرف کنید. این سبزی در کنار خواص مشابه با پیاز، خواص خاصی برای مبارزه با بیماری‌های قلبی و عروقی دارد. یک مطالعه منتشر شده در ژورنال کشاورزی و مواد غذایی شیمیایی نشان داد که گرم کردن سیر در ۳۹۲ درجه به مدت شش دقیقه فعالیت ضد پلاکت را در سیر کاملاً سرکوب کرده و آن را به طور قابل توجهی در سیر خرد شده کاهش می‌دهد.

فلفل دلمه‌ای قرمز
فلفل دلمه‌ای یک مکمل خوش عطر، سریع و آسان برای هر وعده غذایی است، اما اغلب افراد فلفل دلمه را پخته مصرف می‌کنند، این در حالی است که به نظر می‌رسد فلفل دلمه خام بسیار مفیدتر از فلفل دلمه پخته است؛ که سیستم ایمنی بدن شما را تقویت می‌کنند، فلفل دلمه‌ای قرمز منبع بسیار غنی از ویتامین C. است، اما گرما می‌تواند این ماده مغذی را از بین ببرد.

آناناس
آناناس کبابی ممکن است یک افزودنی عجیب و غریب برای هر منوی باربیکیو باشد، اما پخت و پز این میوه گرمسیری شیرین و مقوی ممکن است شما را از مزایای مهم سلامتی محروم کند. یک مطالعه منتشر شده در خصوص بیماری‌های التهابی روده نشان داد که آب آناناس تازه در کاهش التهاب و نئوپلازی کولون (رشد غیر طبیعی بافت اطراف روده بزرگ) نسبت به آب آناناس آب پز مؤثرتر است.

برچسب ها: سبزیجات ، خام ، تغذیه
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار