مهندس امیریان گفت: پیش بینی می شود امسال گوجه کاران شهرستان بیضا بیش از هشتاد و سه هزارتن گوجه فرنگی سالم وبا کیفت تولید وروانه بازارمصرف کنند.
کد خبر: ۸۸۵۵۱۳
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۰ 09 August 2020

تابناک فارس به نقل از علم و فناوری: مهندس امیریان، مدیرجهاد کشاورزی شهرستان گفت: در سال زراعی جاری کشاورزان پرتلاش و سخت کوش این شهرستان بیش از یک هزار و پانصد هکتار از اراضی کشاورزی خود را به کاشت گوجه فرنگی اختصاص داده اند .

وی ادامه داد: با توجه به اینکه میزان برداشت گوجه فرنگی بطور متوسط از هر هکتار بین پنجاه تا پنجاه وپنج تن می باشد بنابراین پیش بینی می شود امسال بیش از هشتاد و سه هزارتن گوجه سالم و باکیفیت در این شهرستان تولید و روانه بازار مصرف شود .

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان بیضا پیرامون مشکلات کشاورزان منطقه تصریح کرد: عمده مشکلات کشاورزان این شهرستان به ویژه گوجه کاران نبودسردخانه، کارخانجات صنایع تبدیلی و فراوری می باشد که می طلبد به منظور جلوگیری از ضرر و زیان گوجه کاران شرکت تعاونی روستایی مثل سال گذشته نسبت به خرید تضمینی این محصول اقدام کند .

وی در پایان اظهار داشت: به دلیل کیفت بالا و سالم بودن گوجه فرنگی های تولیدی در این شهرستان علاوه بر تامین بازار مصرف داخلی به کشورهای حوزه خلیج فارس نیز صادرات صورت می گیرد .

برچسب ها: برداشت ، گوجه ، بیضا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار