مهدی همتی با اشاره به اینکه این طرح در استخر ذخیره آب کشاورزی در بخش افزر این شهرستان از دی ماه سال گذشته به صورت آزمایشی اجرا شده است، عنوان کرد: پیش بینی می‌شود بیش از ۱۵ تن ماهی از قفس‌های شناور در این استخر صید و روانه بازار شود.
کد خبر: ۸۸۵۸۹۹
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۰ 10 August 2020

تابناک فارس به نقل از ایسنا:مهدی همتی با اشاره به اینکه این طرح در استخر ذخیره آب کشاورزی در بخش افزر این شهرستان از دی ماه سال گذشته به صورت آزمایشی اجرا شده است، عنوان کرد: پیش بینی می‌شود بیش از ۱۵ تن ماهی از قفس‌های شناور در این استخر صید و روانه بازار شود.

او اظهار کرد: در این طرح با ساخت چهار سکوی شناور ۱۴۴ متر مربعی و نصب تورهای مخصوص آن به عمق چهار قفس‌های مورد نیاز فراهم و رها سازی بچه ماهی درون آن شده که در هر قفس سه هزار قطعه بچه ماهی رها سازی شده است.

همتی ادامه داد: این شیوه از پرورش علاوه بر رفع مشکلات صید ماهی در استخرهای دو منظوره و عمیق، با استفاده از تجهیزات و مکانیزاسیون آبزی پروری موجب افزایش بهره وری تولید در واحد سطح، ارتقاء مدیریت پرورش ماهی و افزایش ظرفیت حیاتی تولید در استخر شده به نحوی که شاهد افزایش تولید تا ده برابر هستیم.

به گفته او، پرورش ماهی در قفس یکی از روش‌های آبزی پروری است که در سازمان شیلات ایران در اولویت توسعه آبزی پروری در منابع آب‌های طبیعی و نیمه طبیعی قرار دارد از این رو با توجه به این موضوع پرورش ماهی درون قفس در استخر ذخیره آب کشاورزی در دستور کار تحقیق و ترویج مدیریت شیلات استان فارس و مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین قرار گرفته است.

همتی خاطرنشان کرد: به دنبال خشکسالی‌های گذشته احداث استخرهایی با مساحت بیش از یک هکتار و عمق بیش از ده متر در شهرستان قیروکارزین رونق داشته، از این رو با توجه به حجم آب این استخرها پرورش انبوه ماهی در آن میسر بوده اما با مشکل مهم و اساسی در صید از این استخرها مواجه بوده‌ایم.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان قیروکارزین افزود: توسعه پرورش ماهی در قفس راهکاری مناسب برای کاهش مشکلات پرورش ماهی در استخر های ذخیره آب کشاورزی است و می‌تواند جهش در تولید ماهی و مواد پروتئینی را رقم بزند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار