متخصص طب سنتی ایرانی گفت: از آنجا که پنیر، مزاج سرد و‌ تر دارد، مصرف آن در وعده صبحانه توصیه نمی‌شود.
کد خبر: ۸۸۶۰۲۵
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۴ 10 August 2020

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران:محمد عسکر فراشاه، متخصص طب سنتی ایرانی گفت: یکی از عادت‌های غلط ایرانیان اهمیت ندادن به وعده صبحانه است در حالیکه صبحانه مهمترین وعده غذایی بوده به همین دلیل مصرف پنیر در وعده صبحانه توصیه نمی‌شود.

او افزود: پنیر، مزاج سرد و‌تر دارد و مصرف آن در وعده صبحانه مانع از فعالیت مغزی که معمولاً در صبحگاه برای کار و تلاش نیاز است می‌شود.

عسکر فراشاه ادامه داد: بهترین زمان جذب کلسیم در بدن در هنگام غروب بوده، بنابراین مصرف پنیر نیز در هنگام غروب توصیه می‌شود.

متخصص طب سنتی اظهار داشت: مصرف خوراکی‌هایی مانند پنیر در افرادی که مزاج سرد و‌تر دارند یا افراد مسن بیشتر مشکل ایجاد می‌کند. این افراد باید حتماً پنیر را با مصلحات آن مانند گردو، آویشن، سیاهدانه و زنیان مصرف کنند.

محمد عسکر فراشاه تصریح کرد: در وعده صبحانه بهتر است از جایگزین‌های دیگری مانند عسل یا انواع مربا‌ها مانند مربای سیب، به، بالنگ به همراه کمی کره یا سرشیر استفاده شود.

محمد عسکر فراشاه، اظهار داشت: همچنین مصرف تخم مرغ عسلی نیز در وعده صبحانه توصیه شده و افراد مبتلا به بیماری دیابت بهتر است میوه‌های پخته مانند سیب پخته و به پخته را با کمی نان میل کنند.

عسکر فراشاه ادامه داد: درباره افرادی که قصد رژیم گرفتن دارند، حذف صبحانه و شام توصیه نمی‌شود، زیرا سبب ضعف جسم شده و حذف شام سبب از دست رفتن قوتی شده که با هیچ چیز دیگر جایگزین نمی‌شود.

برچسب ها: صبحانه ، پنیر ، مزاج پنیر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار