مدیرکل ورزش و جوانان قم بر لزوم توسعه سرانه ورزشی استان با مشارکت بخش خصوصی خبرداد.
کد خبر: ۸۸۶۱۰۲
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۴۸ 10 August 2020

به گزارش تابناک قم، رسول منعم در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت بزرگداشت روز خبرنگار ضمن تقدیر از اقدامات شایسته اصحاب رسانه بیان کرد: استان قم دارای ظرفیت های مناسبی چون به دلیل داشتن ظرفیت های مناسب مانند برخورداری از ۱۱۵مکان ورزشی سرپوشیده و روباز، ۳۲۹ باشگاه خصوصی و ظرفیت ۵۱ هزار نفری جمعیت سازمان یافته ورزشکاران بومی و ۴۷هیئت ورزشی و ۳۵سازمان مردم نهاد متشکل از جوانان است.

وی در ادامه در تشریح سرانه ورزشی استان گفت: تا پایان سال ۹۱ تعداد ۷۹مکان ورزشی به میزان ۲۱۸ هزار متر مربع در سطح استان وجود داشت که به لطف حمایت های صورت گرفته در طول هرسال ۳۰مکان ورزشی به فضاهای ورزشی استان اضافه شده است که سرانه ورزشی از ۱۹صدم به ۲۴صدم افزایش یافته است.

مدیر کل ورزش و جوانان استان قم در بیان اقدامات انجام گرفته از سمت این سازمان گفت: در سال گذشته مجموعه پیامبر اعظم(ص) با زیر بنای ۸ هزار متری با حضور مقامات کشوری و استانی افتتاح شد؛ همچنین ۳خانه جوان در بخش های کهک، دستجرد و پردیسان به بهره برداری رسیده که سبب رشد و پویایی جوانان روستایی شده است.

منعم در ادامه با شاره به سایر اقدامات این سازمان بیان کرد: در سال گذشته ۲هیئت ورزشی قایقرانی و شمشیر بازی به بدنه ورزش استان اضافه شد.

وی در خصوص دعوت شدگان ورزشکاران بومی استان به اردوهای ملی اظهار کرد: در گذشته ۱۴۹مورد اعزام به تیم ملی از قم صورت گرفته بود که این رقم در سال 98 به 173 نفر رسید.

مدیر کل ورزش و جوانان استان قم در ادامه در خصوص کسب عناوین آسیایی و جهانی بیان کرد: این عناوین از ۳۱مورد به ۱۱۵مورد تا پایان سال۹۸افزایش یافت.

وی در خصوص تعداد باشگاه های ورزشی استان قم گفت: درحال حاضر ۲۶۳باشگاه ورزشی در استان به صورت فعال در اختیار ورزشکاران است.

منعم در ادامه تصریح کرد: با مشارکت بخش خصوصی در احداث اماکن ورزشی ورود جدی را به عرصه احداث ورزشگاه ها خواهیم داشت.

وی خصوص اجرای ماده۲۷ اظهار کرد: اداره ورزش و جوانان دراجرای این ماده جزو دستگاه هایی بود که توانست ۴ مکان را به بخش خصوصی در جهت تجهیز و بهره برداری واگذار کند.

منعم با اشاره به بحث جوانان عنوان کرد: میزان اعتبار حوزه جوانان در سال۹۱، مبلغ ۴۲۵میلیون ریال بوده که در سال ۹۸ به مبلغ ۱۲میلیارد ریال افزایش یافته که رقم مناسبی در حوزه خدمات رسانی به جوانان استان است.

مدیر کل ورزش و جوانان استان قم افزود: درحوزه جوانان اقدامات موثری در چندسال گذشته صورت گرفته است که افزایش تعداد سمن ها نمونه خوبی ازاین اقدامات بوده است. هچنین ۳۴۰پارک آموزشی برای جوانان تشکیل شد.

منعم در خصوص تسهیلات ازدواج جوانان بیان کرد: درسال ۹۹وام ازدواج جوانان به ۵۰میلیون تومان افزایش یافت که درسال۹۸ تعداد ۱۱هزار نفر اززوجین از این تسهیلات بهره مند شدند.

وی درخصوص برگزاری جلسات ستاد ساماندهی بیان کرد: ۱۸مصوبه خروجی ۴جلسه ستاد ساماندهی استان در سال ۹۸ به ریاست استاندار محترم بوده که از جمله مصوبات آن میتوان به تصویب سند اوقات فراغت استان، تسریع تسهیلات ازدواج اشاره کرد.

منعم در ادامه بیان کرد: در حوزه جوانان و ورزش مشارکت همه جانبه ای با تمام ارگان ها صورت گرفت که با شیوع ویروس کرونا اقدامات موثری در سمن ها و هیئت های ورزشی رقم خورد.

وی بیان کرد: با توجه به افزایش شیوع ویروس کرونا، ضدعفونی هیئت های ورزشی و معابر و تهیه و توزیع بسته های حمایتی در مناطق محروم توسط سازمان ورزش و جوانان استعان صورت گرفت.

وی در ادامه در خصوص حمایت از باشگاه های ورزشی عنوان کرد: طی تفاهم نامه با بانک ها مبلغ ۱میلیارد تومان تسهیلات در اختیار سازمان قرار گرفت که به صورت قرض الحنسه به ۱۶۸ باشگاه ورزشی وام ۴میلیون تومانی پرداخت شد و به هر مربی مبلغ ۲میلیون تومان به صورت قرض الحسنه اختصاص داده شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار