معاون سیاسی استاندار قزوین:
معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین گفت: عزاداری‌های ایام محرم در استان به دلیل جلوگیری از انتقال کرونا باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری‌ اجتماعی و در مکان‌های روباز برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۸۶۲۱۷
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۰ 11 August 2020

 

 عزاداری‌های محرم در استان قزوین باید در فضاهای باز برگزار شود
 
 
به گزارش خبرگزاری تابناک قزوین  ، منوچهر حبیبی در نشست تبیین دستورالعمل های برگزاری مراسم های عزاداری ماه محرم و صفر،افزود: بر اساس فرمایش مقام معظم رهبری در نحوه برگزاری مراسم عزاداری سالار شهیدان و یاران با وفایش معیار نظر ستاد ملی مقابله با کرونا و کارشناسان است و بر همین اساس کارگروه برگزاری مراسم در سطح استان نیز تشکیل و ضوابط براساس بومی سازی در هر منطقه ابلاغ خواهد شد.

وی افزود: امسال به دلیل انتشار ویروس کرونا ماه محرم و عزاداری‌ها نسبت به گذشته متفاوت است و باید با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بتوانیم سلامت سوگواران را تضمین کنیم.

این مسوول ادامه داد: براساس ارزیابی‌ها ، حضور در تجمعات عامل اصلی و مهم ابتلا به ویروس کرونا اعلام شده است و هرگونه تجمع بیش از ۲ ساعت ممنوع خواهد بود.

وی  به نقش مردم در حفظ سلامت خود اشاره کرد و اظهار داشت: تجمع در مراسم عزاداری باید به حدی باشد که سلامت مردم به خطر نیفتد.

حبیبی با بیان اینکه هر آنچه داریم از ماه محرم و صفر است، خاطرنشان کرد: زنده نگه‌داشتن شعائر دینی و حفظ اصالت سوگواری‌ها و عزاداری‌ها وظیفه دینی ما است.وی اضافه کرد: فعالیت هیات‌ها تحت هیچ شرایطی تعطیل نخواهد شد بلکه به شیوه‌ای برگزار خواهد شد  که سلامتی عزاداران حسینی نیز مورد توجه قرار گیرد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین با بیان اینکه مسوولیت اجرای دستورالعمل مراسم عزاداری ماه محرم و صفر با سازمان تبلیغات اسلامی است، افزود: به منظور ساماندهی برنامه های این ایام کارگروه برگزاری مراسم عزاداری و مشارکت نمایندگان هیات ها، مداحان،نیروی انتظامی، حوزه بهداشت، سازمان بسیج، آموزش و پرورش، ورزش و جوانان، صدا و سیما، فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر دستگاه‌های مرتبط تشکیل شده است.

حبیبی با اشاره به اینکه حرکت دسته جات عزاداری امسال ممنوع است،تصریح کرد:جابه جایی هیات ها، دسته روی و نیز استفاده از طبل، سنج و وسایل مشابه ممنوع است اما برگزاری مراسم سینه زنی و زنجیرزنی (با زنجیرشخصی) در محل مراسم و بدون جا به جایی مجاز است.

وی تصریح کرد: هرگونه پذیرایی، توزیع نذورات صرفا به صورت بیرون بر در ایام محرم ممنوع است و هیات های عزاداری باید از برپایی ایستگاه‌های صلواتی خودداری کنند.

حبیبی، استفاده مستمر از ماسک برای همه شرکت کنندگان در مراسم عزاداری ماه محرم و صفر ضروری عنوان کرد و افزود: هیات‌های مذهبی باید فاصله گذاری حداقل ۲ متری در همه مراحل مراسم رعایت کنند.

وی از رسانه‌ها خواست که توصیه‌های بهداشتی مبنی بر رعایت اصول پیشگیری از ابتلا به بیماری کرونا را اطلاع رسانی کنند و افزود: برای پیشگیری و مقابله با این ویروس همه مسوولیت اجتماعی داریم و باید با تمام توان در این زمینه تلاش کنیم.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار