رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: با توجه به آنکه ویروس‌های شبیه به کووید ۱۹ سرما دوست هستند، پیش بینی می شود در فصل سرما آمار مبتلایان افزایش یابد از این رو باید آمادگی همگانی در این خصوص اتفاق بیفتد.
کد خبر: ۸۸۶۳۱۳
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۰ 11 August 2020

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس،محمود رضا مرادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در دیدار با اصحاب رسانه، ضمن ابراز تاسف از درگذشت ماموستا محمدی، امام جمعه اهل سنت شهر کرمانشاه اظهار داشت: ماموستا محمدی یک انسان وارسته و به معنای حقیقی کلمه پیرو مکتب رسول گرامی اسلام بود.

وی ادامه داد: ایشان خدمات شایانی در ترویج شریعت نبوی و اتحاد اهل سنت و تشیع انجام دادند.

مرادی در ادامه با اشاره به روز خبرنگار و تاثیر خبرنگاران در جامعه، گفت: رسانه‌ی قوی و کارآمد نیاز هر جامعه‌ای است؛ چراکه رسانه‌ی قوی می‌تواند نقش مهمی در مقابل شایعات ایفا کند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی به نقش خبرنگاران در بحران‌های استان نیز اشاره کرد و گفت: در جریان زلزله سرپل ذهاب و همچنین ویروس کرونا پوشش مناسب خبری را از رسانه‌های استان و خبرنگاران شاهد بودیم و حتی قبل ازشیوع این بیماری در کشور توانستیم ازطریق این رسانه‌ها مردم را از خطرات این ویروس آگاه کنیم.

وی ادامه داد: خوشبختانه انتظاری که کادر درمان و دانشگاه علوم پزشکی در اوج همه گیری ویروس کرونا از رسانه‌ها داشتند محقق شد و توانستیم به کمک خبرنگاران در مساله تغییر شیوه‌ی زندگی مردم و آگاهی بخشی در خصوص موضوعات بهداشتی عملکرد قابل قبولی به جا بگذاریم.

مرادی تصریح کرد: اگر کسی در جامعه شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت نکرد، این عدم رعایت به دلیل ناآگاهی نیست بلکه به خاطر عدم توجه و سهل انگاریست؛ خوشبختانه عامه‌ی مردم به آگاهی خوبی از ویروس کوید ۱۹ رسیدند و این جز با تلاش رسانه‌ها و خبرنگاران به ثمر نمی‌رسید.

وی با اشاره به اقدامات دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، گفت: از جمله اقداماتی که کادر پزشکی و مجموعه‌ی دانشگاه علوم پزشکی بر آن تاکید و سعی در اجرای آن داشتند مساله‌ی پیشگیری بود که خوشبختانه تا حدودی با موفقیت همراه شد، از دیگر اقدامات دانشگاه علوم پزشکی تجهیز بیمارستان‌ها و آمادگی برای پیک‌های بعدی بیماری بود؛ در بازه‌ی زمانی که آمار مبتلایان و فوتی‌ها به حداقل رسید، سعی کردیم با تجهیز و تامین امکانات بیشتر، بیمارستان‌ها را برای پیک بعدی بیماری آماده کنیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی در خصوص رعایت نشدن برخی مصوبات ستاد ملی مبارزه با کرونا، گفت: اینکه برخی مصوبات اجرا نمی‌شود را قبول داریم اما این اجرایی نشدن مصوبات، ریشه در تغییر رفتار مسئولین و مردم داشته و امیدواریم با فاصله گذاری‌های هوشمند این مساله را نیز به خوبی کنترل کنیم؛ هرچند با تلاش همه همکاران فقط نیمی از ظرفیت بیمارستان در نظر گرفته شده برای ویروس کووید۱۹ در استان اشغال شد که نشان از تلاش شبانه روزی و کنترل مناسب این بیماری است.

مرادی با اشاره به زحمات کادر درمان اظهار داشت: پرستاران و کادر پزشکی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در چند ماه گذشته زحمات بسیار زیادی کشیدند و حتی در این راه جان خود را تقدیم کردند و در این راه شهید شدند.

وی ادامه داد: بسیاری از پرسنل و کادر درمان نزدیک به ۹ ماه کارانه دریافت نکردند اما با وجود این، خط مقدم مبارزه را رها نکردند و برای ریشه کن شدن این بیماری و سلامتی مردم تلاش کردند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی با اشاره به آینده بیماری کویید ۱۹، تصریح کرد: با توجه به آنکه ویروس‌های شبیه به کویید ۱۹ سرما دوست هستند و مردم هم در پاییز و زمستان در فضای سربسته قرار دارند؛ بنابراین پیش بینی می‌شود که آمار مبتلایان بیشتر شود؛ بنابراین پیگیر هستیم تا تمهیدات لازم از قبیل اطلاع رسانی‌ها، توزیع ماسک، تجهیز بیمارستان‌ها و.. را برای پیک بعدی فراهم کنیم.

مرادی در خصوص فعالیت‌های جمعی اعم آزمون‌های سراسری و عزاداری‌ها،گفت: در دو هفته‌ی گذشته و دوهفته‌ی آینده فعالیت‌های مختلف علمی و مذهبی زیادی شاهد بودیم و خواهیم بود که این خود زنگ خطری است برای شیوع بیشتر بیماری، بنابراین باید شیوه نامه‌های بهداشتی در مراسمات محرم و بقیه ی فعالیت‌های اجتماعی دقیق و به صورت کامل اجرا شوند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار