بیماران کرونایی فارس به ۳۶ هزار و ۸۲۰ نفر رسیدند.
کد خبر: ۸۸۶۳۵۸
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۲ 11 August 2020

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما: معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز گفت: در ۲۴ ساعت گذشته، ۱۰ نفر از بیماران کرونا در فارس جان باختند که با این تعداد، آمار جان باختگان کرونا در فارس به ۶۴۳ نفر رسید.
دکتر همتی افزود: ۹۱۱ بیمار مشکوک و دارای علامت در بیمارستان‌های استان بستری هستند که حال ۹۶ بیمار وخیم بستری است.
وی گفت: از ابتدای شیوع بیماری کووید ۱۹ در استان فارس، آزمایش‌های تشخیصی کروناویروس برای ۲۲۹ هزار و ۵۱۰ نفر از مردم استان انجام شده که تا امروز ۳۶ هزار و ۸۲۰ مورد مثبت قطعی شناسایی شده است.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز افزود: تاکنون۳۳ هزار و ۷۳۵ نفر معادل ۹۲ درصد افراد مبتلا در فارس با بهبودی کامل از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند.
همتی با اعلام اینکه تا کنون سه درصد از مبتلایان و یک درصد از جانباختگان استان، افراد زیر ۱۰ سال بوده اند اظهار کرد:۷۰ درصد از مبتلایان را گروه سنی ۱۰ تا ۵۰ سال تشکیل داده اند که ۱۵ درصد از جانباختگان مربوط به این گروه سنی بوده است.
وی افزود: ۲۷ درصد از مبتلایان نیز، افراد بالای ۵۰ سال هستند که ۸۴ درصد از جان باختگان مربوط به این گروه سنی بوده است؛ بنابراین باید همه گروه‌های جامعه، به ویژه جوانان، حامی سلامت سالمندان باشند.
معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز تاکید کرد که برای مدیریت این بحران، باید اصول و شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کنیم و همگی با عزم جدی تا شکست کرونا به رعایت مواردی مانند استفاده از ماسک پایبند باشیم.

برچسب ها: کرونا ، فارس ، مبتلایان
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار