معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اعلام وضعیت کروناویروس در استان فارس درباره بیشترین گروه سنی مبتلا به کووید ۱۹ در استان پاسخ داد.
کد خبر: ۸۸۶۳۹۵
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۳ 11 August 2020

تابناک فارس به نقل زا باشگاه خبرنگاران: عبدالرسول همتی معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به وضعیت کروناویروس در استان فارس، درباره گروه‌های سنی مبتلا به کرونا در استان اظهار کرد: ۷۰ درصد از مبتلایان را گروه سنی ۱۰ تا ۵۰ سال تشکیل داده اند که ۱۵ درصد از جانباختگان مربوط به این گروه سنی بوده است.

او با بیان اینکه تاکنون ۳ درصد از مبتلایان و یک درصد از جانباختگان استان، افراد زیر ۱۰ سال بوده اند، افزود: ۲۷ درصد از مبتلایان نیز، افراد بالای ۵۰ سال هستند که ۸۴ درصد از جانباختگان مربوط به این گروه سنی بوده است؛ بنابراین لازم است تمام گروه های جامعه، به ویژه جوانان، حامی سلامت سالمندان باشند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به بستری ۹۱۱ بیمار مشکوک و دارای علامت در بیمارستان‌های استان، اضافه کرد: از این تعداد، ۹۶ بیمار به علت وخامت شرایط جسمی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

او تصریح کرد: از ابتدای شیوع بیماری کووید ۱۹ در استان فارس، آزمایش‌های تشخیصی کروناویروس برای ۲۲۹ هزار و ۵۱۰ نفر از مردم استان انجام شده که تا امروز ۳۶ هزار و ۸۲۰ مورد مثبت قطعی شناسایی شده است.

همتی با اشاره به جان باختن ۱۰ هم استانی بر اثر ابتلا به کووید ۱۹ طی دیروز تاکنون، مجموع آمار جانباختگان این بیماری از ابتدای شیوع تاکنون در فارس را ۶۴۳ نفر دانست.

او گفت: تاکنون ۳۳ هزار و ۷۳۵ نفر نیز در فارس با بهبودی کامل از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده اند که معادل ۹۲ درصد افراد مبتلایان هستند.

این مقام مسئول در دانشگاه علوم پزشکی شیراز با بیان اینکه برای مدیریت این بحران، باید اصول و شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کنیم و همگی با عزم جدی تا شکست کرونا به رعایت مواردی مانند استفاده از ماسک پایبند باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار