در مراسمی بمناسبت روز خبرنگار، بسیج رسانه و سپاه بیت المقدس استان در جوار مزار شهدای گمنام شهرستان سنندج از خبرنگاران استان تجلیل به عمل آورده شد.
کد خبر: ۸۸۶۴۳۶
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۵ 11 August 2020

در این مراسم سردار سید صادق حسینی فرمانده سپاه بیت المقدس استان گفت:خبرنگاران در یک شرایط و جنگ نابرابرانه ایستاده‌اند،گفت: امروز خبرنگاران همان پرچمی را که رزمندگان انقلاب در دوران هشت سال جنگ تحمیلی و اوایل انقلاب در این خطه شهیدپرور در دست داشتند به شیوه دیگری در دست گرفته‌اید..
سردار حسینی گفت: دشمنان و استکبار جهانی با تمام توان و بهره‌گیری از همه ظرفیت‌ها در مقابله با ملت ما ایستاده و از هیچ توطئه افکنی غافل نمی‌شود.
او افزود: بعد از رهبری که همه ملت ایران ایشان را زبان گویای نظام می‌دانند، خبرنگاران قرار گرفته‌اند که نه به عنوان شغل بلکه به عنوان وظیفه نقش افشاگری توطئه و نقشه‌های دشمنان این نظام را برعهده گرفته‌اند تا مردم ایران اسلامی بدانند در چه مسیری باید حرکت کنند.
او با بیان اینکه رسالت اصلی خبرنگار آگاهی بخشی، زبان گویای جامعه و مدافع منافع مردم است ،تاکید کرد: آنچه در شرایط حساس کنونی کشور به آن بیش از همه چیز نیاز داریم امید آفرینی است که خبرنگاران می‌توانند با قلم توانای خود این کار را انجام دهند.
فرمانده سپاه بیت المقدس کردستان ادامه داد: امروز دشمنان نظام با ایجاد کارتل‌های تبلیغاتی بزرگ آن هم با امکانات مالی و تجهیزات فراوان جنگ روانی را با بهانه‌های مختلفی مانند قومیت، فقر، کمبود، بیکاری و دیگر مسائل به راه انداخته‌اند و اینجاست که خبرنگاران باانصاف و شرافتمند ایرانی در مقابل آنان ایستادگی کرده و توطئه‌های آنان را برای مردم انقلابی ایران بازگو کنند.
سردار حسینی یادآور شد: اقدام هوشمندانه خبرنگاران باعث می‌شود که دشمنان عقب نشینی کنند و باید مراقب باشیم در این بین، در بازی دشمن نیز گرفتار نشویم تا بتوانیم نقش خود را به خوبی ایفا کنیم.
سردار حسینی خاطرنشان کرد: امیدآفرینی مهم‌ترین رسالت خبرنگاران است، زمستان به پایان می‌رسد و بهار سعادتمند و پرشکوفه‌ای در انتظار ملت ایران است.
جعفر عبدالملکی مدیرکل صدا و سیمای کردستان نیز در ادامه این مراسم گفت: تولید و تراکم نارضایتی یکی از اهداف دشمنان نظام و انقلاب است که با استفاده از ظرفیت‌های رسانه‌ای خود به بهانه‌های مختلف مانند تورم، بیکاری، گرانی و فقر سعی می‌کند اذهان عمومی را به تشویش بکشد.
او افزود: دشمنان نظام تلاش می‌کنند با نا امید کردن مردم و افزایش هزینه‌های نظام به بیشتر شدن نارضایتی و ایجاد اغتشاش در جامعه برسند که با اتحاد مردم هرگز به آن دست نخواهند یافت.
عبدالملکی با بیان اینکه سواد رسانه‌ای باید مورد توجه همه اقشار قرار گیرد، ادامه داد: برنامه‌های ضدانقلاب برملا شده، لذا باید از دوقطبی شدن جامعه ممانعت شود و در این راه از فضای مجازی برای همگرایی رسانه‌ای بیشتر استفاده کنیم .
مدیرکل صدا و سیمای مرکز کردستان اظهار کرد: در تمام دوران ماه‌هایی که به انتخابات منتهی می‌شود، دشمن سعی می‌کند با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مختلف نارضایتی را تارکم بیشتری ببخشد تا مشارکت اجتماعی را در این عرصه حساس و سرنوشت‌ساز به حداقل برساند.
او با اشاره به برخی وظایف و رسالت‌های اصحاب رسانه در استان گفت:حفظ و تقویت وحدت و وفاق ملی، از بین بردن زمینه‌های تفرقه و اختلاف، تلاش در راستای تحقق سند توسعه استان و برجسته کردن جلوه‌های فرهنگی و گردشگری برای مقابله با توطئه دشمنان، طرح مطالبات مردمی به گونه‌ای که مردم احساس کنند قلم خبرنگاران از مسئولان مطالبه گر است و امید بخشی و امید آفرینی در جامعه از مهم‌ترین وظایف و رسالت‌های امروز اصحاب رسانه است.
عبدالملکی افزود: دشمن با هر بهانه‌ای سعی دارد فضا را دو قطبی بین حاکمیت و مردم بکند باید در این راستا هجمه و اهداف دشمنان را بشناسیم و براساس آن برنامه‌های مقابله ای تعریف کنیم.مدیرکل صدا و سیمای کردستان با بیان اینکه خبرنگاری یک رسالت اجتماعی، یک تعهد و یک وظیفه خطیر است، گفت: هیچ کشور و سیستم حاکمیتی بی نیاز از خبر و اطلاع رسانی نیست و در واقع بدون حضور کنش گران اجتماعی که همان خبرنگاران هستند نمی‌توان به توسعه و پیشرفت دست یافت.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار