معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به افزایش آمار ابتلا به کرونا در فارس گفت: شمار مبتلایان به کرونا در فارس به 36 هزار و 820 نفر رسیده است.
کد خبر: ۸۸۶۴۴۹
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۶ 11 August 2020

به گزارش تابناک فارس: عبدالرسول همتی با اشاره به وضعیت کروناویروس در استان فارس، درباره گروه‌های سنی مبتلا به کرونا در استان اظهار کرد: ۷۰ درصد از مبتلایان را گروه سنی ۱۰ تا ۵۰ سال تشکیل داده اند که ۱۵ درصد از جانباختگان مربوط به این گروه سنی بوده است.


او با بیان اینکه تاکنون ۳ درصد از مبتلایان و یک درصد از جانباختگان استان، افراد زیر ۱۰ سال بوده اند، افزود: ۲۷ درصد از مبتلایان نیز، افراد بالای ۵۰ سال هستند که ۸۴ درصد از جانباختگان مربوط به این گروه سنی بوده است؛ بنابراین لازم است تمام گروه های جامعه، به ویژه جوانان، حامی سلامت سالمندان باشند.


معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اشاره به بستری ۹۱۱ بیمار مشکوک و دارای علامت در بیمارستان‌های استان، اضافه کرد: از این تعداد، ۹۶ بیمار به علت وخامت شرایط جسمی در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.


همتی با اشاره به جان باختن ۱۰ هم استانی بر اثر ابتلا به کووید ۱۹ طی دیروز تاکنون، مجموع آمار جانباختگان این بیماری از ابتدای شیوع تاکنون در فارس را ۶۴۳ نفر دانست.



اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار