کد خبر: ۸۸۶۴۵۵
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۴ 11 August 2020

استاندار هرمزگان سه‌شنبه ۱۴ مرداد اعلام کرد با موافقت وزیر راه و شهرسازی، «اسکله نخل ناخدا بندرعباس» برای جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی به استانداری هرمزگان واگذار شد.

پیش از این در اردیبهشت ۹۷ استاندار هرمزگان گفته بود با مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی کشور مذاکراتی داشته تا در راستای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی این سازمان، بندرگاه نخل ناخدا با هدف تبدیل به مجموعه گردشگری به شهرداری بندرعباس واگذار شود.
یک سال و نیم بعد در دی ماه پارسال سازمان بنادر و دریانوردی کشور با این درخواست استاندار موافقت کرد و بنا به اعلام همتی بندرگاه نخل‌ناخدا به شهرداری بندرعباس واگذار شد.
گفتنی است بندرگاه نخل‌ناخدا در شرق بندرعباس با ۴.۴کیلومتر طول، درازترین اسکله در محدوده شهر بندرعباس است که ساخت آن از سال ۸۹ با هدف «کوتاه شدن مسیر جزیره هرمز و بندرعباس» آغاز شد و به گفته‌ی مدیران بنادر و دریانوردی هرمزگان «به شکل نخل» ساخته شده و به‌عنوان "نخستین بندر نخلی کشور» سمبلی برای استان هرمزگان است.
بنا بر اعلام منابع رسمی ساخت این بندرگاه حدود ۳۰ میلیارد تومان (تا سال ۹۴) هزینه داشته، اما منابع غیررسمی هزینه‌ی آن را تا رقمی بیش از دو برابر آن تخمین می‌زنند.

انتهای پیام/*

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار