رئیس کمیسیون انرژی مجلس با بیان اینکه در تشریح طرح پیش فروش نفت از ابزار مردم فریبانه همچون کمک به بازنشستگان و فرهنگیان نیز استفاده شده است، گفت: این کار به معنای اضافه شدن به هزینه‌های جاری دولت و یا همان حقوق و دستمزد است درواقع هیچ کدام از مشکلات زیرساختی کشور همچون توسعه میدان‌های نفتی و توسعه تولید محصولات فرآورده‌های نفتی و پتروشیمی را حل نمی‌کند.
کد خبر: ۸۸۶۴۵۶
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۰ 11 August 2020

به تابناک فارس: فریدون عباسی در  رابطه با "طرح فروش نفت دولتی در داخل کشور" و اصلاح این طرح توسط مجلس که تبدیل به "فروش نقدی نفت" و "تعهد دولت به تحویل نفت" شده است، گفت: تاکید دارم؛ تصمیمات مهم دستگاه‌های اجرایی باید از مسیر مجلس گذر کند و تنها موارد اضطراری و مواردی که مجلس نمی‌تواند تصمیم بگیرد در " هماهنگی اقتصادی سران قوا" مطرح شود، درواقع مجلس باید بتواند نقش قانونی و نظارتی خود را ایفا کند لذا بهتر است قوه مجریه مسائلی که نیاز به قانون دارد را در مجلس و در زمان مکفی مطرح کند چراکه نمی‌توان هر موضوعی را اضطراری کرده و فقط در شورا مطرح کرد.


نماینده مردم کازرون در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: دولت سعی کرد با استناد به تفکر عده‌ای محدود در اطراف خود برای کل کشور تصمیم بگیرند و اکنون که به بن بست خورده قصد دارد دولت بعدی را نیز مقروض و بدهکار کند.


وی اضافه کرد: با توجه به حجم اوراق دولتی منتشر شده در میان پیمانکاران به منظور تکمیل پروژه‌های عمرانی، دولت یازدهم دولت بعدی را به اندازه کافی بدهکار کرده‌ است حال چرا دست به روی نفت گذاشته اند؟ و چرا رقم بزرگی را برای فروش انتخاب کردند؟


به گفته رئیس کمیسیون انرژی مجلس دولت می‌خواهد در پی اجرای این طرح رقم بالای ریالی را دریافت کنند اما سررسید آن برای 2 تا 5 سال آینده باشد که عملا دولت بعدی نمی‌تواند هیچ تصمیمی برای اداره کشور بگیرد و فقط باید بدهی‌های دولت کنونی را بدهد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار