روستازاده گفت: دانشگاه علوم پزشکی جهرم، رتبه دوم کشوری در رویداد «چالش ملی کرونا» را به خود اختصاص داد.
کد خبر: ۸۸۷۸۴۰
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۱ 15 August 2020

تابناک فارس به نقل از شبستان: «اباذر روستازاده»، امروز (شنبه 25 مرداد) در جمع خبرنگاران با اشاره به حضور دانشگاه علوم پزشکی جهرم در نخستین رویداد «چالش ملی کرونا» گفت: در این رویداد که 6 هزار ایده حضور پیدا کرده بود، دانشگاه علوم پزشکی جهرم در حوزه فناوری های نوین تشخیص «کرونا» حائز رتبه دوم کشور شد.

 

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی جهرم، با اشاره به اینکه در ایده مطرح شده در چالش ملی کرونا پاسخ تست های مورد آزمایش می تواند در کمتر از 2 ساعت آماده شود، افزود: این تست ها حتی می تواند درخانه های بهداشت و دور افتاده ترین روستاهای کشور نیز با کمترین امکانات و بیشترین دقت تشخیص مورد استفاده قرار گیرد.

 

روستازاده با اشاره به اینکه در این رویداد ایده های مختلف در حوزه های پزشکی، کسب و کار و سیاست گذاری به چالش گذاشته شد، بیان کرد: همچنین ایده های مختلف در سه مرحله، مورد غربالگری و داوری تخصصی گزینش قرار گرفت.

 

شایان ذکر است، طرح مطرح شده از سوی اساتید و محققین دانشگاه علوم پزشکی جهرم در خصوص تسریع در جوابدهی تست های تشخیصی کرونا است که خصوصا در شهرها و روستاهایی که امکان انجام فرایند تشخیص در محل وجود ندارد را تسهیل می کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار