جمال رازقی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ما بارها تاکید کردیم که به جای اینکه یقه صادرکنندگان را برای بازگرداندن ارز بگیرید تکلیف 22 میلیارد دلاری که در قالب ارز 4200 تومانی به واردکنندگان پرداختید روشن کنید، اظهار داشت: تقریبا کالایی با ارز 4200 تومانی به دست مصرف‌کننده نهایی نرسیده است و مردم تاثیر ارز 4200 تومانی را در زندگی خود حس نکرده‌اند.
کد خبر: ۸۸۷۸۴۵
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۰ 16 August 2020

تابناک فارس به نقل از تسنیم: جمال رازقی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ما بارها تاکید کردیم که به جای اینکه یقه صادرکنندگان را برای بازگرداندن ارز بگیرید تکلیف 22 میلیارد دلاری که در قالب ارز 4200 تومانی به واردکنندگان پرداختید روشن کنید، اظهار داشت: تقریبا کالایی با ارز 4200 تومانی به دست مصرف‌کننده نهایی نرسیده است و مردم تاثیر ارز 4200 تومانی را در زندگی خود حس نکرده‌اند.

رئیس اتاق بازرگانی فارس گفت: کشوری که مشکل تحریم و بیماری کرونا دارد تولیدکنندگان و صادرکنندگان آن از بسته بودن مرزها لطمات زیادی خوردند ولی با همه اینها فعالان اقتصادی بخش خصوصی دست از تلاش و فعالیت برنداشتند. ما بارها و بارها نامه نوشتیم و به صورت مکتوب اعلام کردیم که امکان ندارد صادرکننده‌ای کالایی را صادر کرده باشد و ارز حاصل از آن را بازنگردانده باشد و این موضوع فرافکنی است و همچین چیزی وجود ندارد.

رازقی گفت: اگر فشارها به صادرکنندگان و تولیدکنندگان ادامه پیدا کند و سیاست‌ها و بخش‌‌نامه‌های بانک مرکزی اصلاح نشود کشور در تامین زنجیره کالای اساسی با مشکل روبه‌رو شود و افت 40 درصدی صادرات کشور در 4 ماهه ابتدای سال نشان از سیاست‌های غلط بانک مرکزی است. برای تامین کالای اساسی و ارز مورد نیاز کشور باید بخش خصوصی را آزاد بگذارند تا به فعالیت خود ادامه دهد نه اینکه با بخش‌نامه‌های دست و پاگیر مانع فعالیت آنها شوند.

رئیس اتاق بازرگانی فارس با بیان اینکه امروز به جرات می‌توان گفت که فعال اقتصادی در استان فارس نداریم که مشکل استانی داشته باشد و در همین استان مشکلش حل نشود، اظهار داشت: گیر عمده فعالان اقتصادی ما مربوط به دستور‌العمل و بخش‌نامه‌های ملی است.

وی با اشاره به همراهی و همکاری مدیران اجرایی و قضایی استان فارس با فعالان اقتصادی افزود: با همراهی مسئولان قضایی و اجرایی استان اقدامات اجرایی بانک‌ها علیه واحدهای تولیدی حتما باید مسیر کارگروه اقتصاد مقاومتی اتاق بازرگانی فارس را طی کند.

یلدا راهدار، عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی فارس نیز در این جلسه با بیان اینکه امروز اتاق بازرگانی فارس به عنوان پارلمان بخش خصوصی تعامل خوب و سازنده‌ای با رسانه‌ها دارد، اظهار داشت: اتاق بازرگانی فارس با برگزاری دوره‌‌های آموزشی در تلاش برای ارتقای دانش و مهارت خبرنگاران بخش اقتصادی استان است و خبرنگاران نیز استقبال خوبی از دوره‌های آموزشی این اتاق کرده‌اند.

وی بیان کرد: با توجه به ظرفیت اقتصادی استان فارس تولید گزارش‌های خبری خصوصا در حوزه اقتصاد آن طور که شایسته و بایسته استان است اتفاق نیفتاده است که با توجه به ظرفیت رسانه‌ای این استان انتظار می‌رود در سال پیش رو گزارش‌های سازنده‌ای به قلم خبرنگاران نگاشته شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار