رئیس اتحادیه مسافرخانه‌داران و مهمانپذیران شیرازبا بیان اینکه این واحدهای اقامتی در دوران کرونا آسیب جدی دیدند و اگر این وضعیت ادامه داشته باشد همه ورشکست می‌شوند، عنوان کرد: گردشگری استان فارس به دلیل شیوع بیماری کرونا نابود شده تا جایی که به دلیل کسادی بازار برخی از اعضای اتحادیه مراکز اقامتی خود را در معرض فروش گذاشته‌اند و خریداری هم پیدا نمی‌شود.
کد خبر: ۸۸۷۸۹۹
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۰ 16 August 2020

تابناک فارس به نقل از تسنیم:هدایت فرهادی در مورد وضعیت فعالیت مسافرخانه‌ها و مهمانپذیران شیراز در دوران شیوع بیماری کرونا، اظهار داشت: در حال حاضر 85 درصد این مراکز اقامتی شیراز با ظرفیت بین 10 تا 15 درصد فعال هستند.

وی با بیان اینکه این واحدهای اقامتی در دوران کرونا آسیب جدی دیدند و اگر این وضعیت ادامه داشته باشد همه ورشکست می‌شوند، عنوان کرد: گردشگری استان فارس به دلیل شیوع بیماری کرونا نابود شده تا جایی که به دلیل کسادی بازار برخی از اعضای اتحادیه مراکز اقامتی خود را در معرض فروش گذاشته‌اند و خریداری هم پیدا نمی‌شود.

رئیس اتحادیه مسافرخانه‌داران و مهمانپذیران شیرازدر مورد پرداخت تسهیلات کرونایی به واحدهای آسیب دیده این صنف، گفت: به دلیل سود 12 درصدی این تسهیلات مقرون به صرفه نبود و همکاران ما تمایلی به دریافت آن نداشتند و در واقع از 137 واحد اقامتی شیراز 18 واحد متقاضی دریافت این تسهیلات بودند و تشکیل پرونده دادند.

وی با بیان اینکه تسهیلات پرداختی به مسافرخانه‌داران و مهمانپذیران در این زمینه کارساز نبوده است، افزود: واحدی که تعطیل است و درآمدی ندارد چطور می‌تواند سود 12 درصدی تسهیلات را پرداخت کند؟.

 

فرهادی گفت: از آنجا که فعلا شیوع این بیماری ادامه دارد و مسافری نیست پیشنهاد می‌شود که دولت برای نوسازی و بهسازی این واحدهای اقامتی تسهیلات تک رقمی پرداخت کند و همچنین معافیت مالیاتی 5 ساله برای آنها در نظر بگیرد.

برچسب ها: کرونا ، گردشگری ، فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار