ابراهیم عزیزی در این خصوص در گفتگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: مردم به‌ویژه در بخش‌های جنوبی شیراز مشکل کمبود آب داشته و حق طبیعی آنان است که از آب خوب و سالم بهره‌مند باشند.
کد خبر: ۸۸۸۰۹۴
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۰۲ 16 August 2020

تابناک فارس به نقل از فارس: از آغاز فصل گرما و جولان بیماری کووید ۱۹ و کم‌آبی‌هایی که در بسیاری از نقاط فارس شاهد هستیم، گزارش‌های زیادی از بی‌آبی و کمبود و قطعی آن در مناطق و محلات شیراز داریم که این معضل بحران بی‌آبی و نیاز مبرم مردم به آب، بدون تردید تهدیدی است که سلامت شهروندان را تهدید می‌کند.

طی روزهای اخیر همچنان شاهد دغدغه‌های مردمی و درخواست‌های آن‌ها برای پیگیری موضوع بی‌آبی بودیم و شهروندان زیادی از «خبرگزاری فارس» خواسته‌اند تا با توجه به رسالت مردمی خود به این مساله ورود کند

اما طی روزهای اخیر همچنان شاهد دغدغه‌های مردمی و درخواست‌های آن‌ها برای پیگیری موضوع بی‌آبی بودیم و شهروندان زیادی از «خبرگزاری فارس» خواسته‌اند تا با توجه به رسالت مردمی خود به این مساله ورود کند.

به‌عنوان رسانه انقلابی و مردمی، این را بر خود واجب دانستیم تا بار دیگر از این معضل بنویسیم تا شاید مسئولان امر چاره‌ای جدی برای رفع آن بیندیشند.

بنابراین موضوع را در این مقال به سراغ ابراهیم عزیزی عضو مجمع نمایندگان شیراز و زرقان رفته تا این معضل را از طریق نمایندگان مردم در مجلس حل کنیم.

مردم به‌ویژه در بخش‌های جنوبی شیراز مشکل کمبود آب دارند

ابراهیم عزیزی  اظهار داشت: مردم به‌ویژه در بخش‌های جنوبی شیراز مشکل کمبود آب داشته و حق طبیعی آنان است که از آب خوب و سالم بهره‌مند باشند.

در این شرایط آب‌رسانی سیار، زمان‌بندی قطع و وصل شدن آب، افزایش تعداد چاه‌ها و در مدار قرار گرفتن آن‌ها که برای حل مشکلات مقطعی و کوتاه‌مدت مناسب است که آبفا در کوتاه‌ترین مدت باید اقدام کند

وی با بیان اینکه آبفا باید با استفاده از تمام ظرفیت‌های خود اقدام به تامین آب موردنیاز مردم کند، افزود: در این شرایط آب‌رسانی سیار، زمان‌بندی قطع و وصل شدن آب، افزایش تعداد چاه‌ها و در مدار قرار گرفتن آن‌ها برای حل مشکلات مقطعی و کوتاه‌مدت مناسب است که آبفا در کوتاه‌ترین مدت باید اقدام کند.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس با اشاره به حل همیشگی مشکل کمبود آب تصریح کرد: یک خط انتقال آب از درودزن به شیراز را سال‌ها پیش در دست اقدام داشتیم که سابقه آن به اولین سفر دولت نهم بازمی‌گردد و این خط از اعتبارات لازم در این سال‌ها برخوردار نبوده و کمتر اولویت داشته است.

اقدام شتاب‌زده و غیرقابل‌قبول افتتاح پروژه خط دوم انتقال آب در دوماه اخیر

 

عزیزی با ذکر اینکه این خط هنوز قادر به انتقال آب به شیراز نشده، متذکر شد: متاسفانه در یک اقدام شتاب‌زده و غیرقابل‌قبول در دوماه اخیر پروژه خط دوم انتقال آب در قالب پروژه‌های الف- ب- وزارت نیرو به‌صورت ویدئوکنفرانسی افتتاح شد.

عضو مجمع نمایندگان فارس افزود: این خط تنها کار انتقال آب از درودزن به مخزن دوکوهک را می‌تواند انجام دهد و قادر به حل مشکل آب شیراز نیست.

برای اینکه موضوع آب‌رسانی به شیراز حل شود، باید از مخزن دوکوهک آب در قالب یک خط ۱۴ کیلومتری به مخزن معالی‌آباد منتقل‌شده و ازآنجا به شبکه آب شهر شیراز وارد شود

 

وی گفت: برای اینکه موضوع آب‌رسانی به شیراز حل شود، باید از مخزن دوکوهک آب در قالب یک خط ۱۴ کیلومتری به مخزن معالی‌آباد منتقل‌شده و ازآنجا به شبکه آب شهر شیراز وارد شود.

تخصیص خط دوم انتقال آب از درودزن به شیراز را از ۶۰ به ۹۰ میلیون مترمکعب توافق کرده‌ایم

عزیزی با بیان اینکه انتقال آب نیازمند منابع مالی بود و افزایش تخصیص آب به خط دوم موضوع مهم دیگری بوده که دنبال شده، بیان داشت: تخصیص خط دوم انتقال آب از درودزن به شیراز را از ۶۰ به ۹۰ میلیون مترمکعب توافق کرده‌ایم تا با حداکثر ظرفیت خود آب را به شیراز منتقل کند.

عضو مجمع نمایندگان مردم شیراز و زرقان در مجلس ادامه داد: ۱۴ کیلومتر خط انتقال آب از دوکوهک به معالی‌آباد نیز با وزارت نیرو توافق شد که قرارگاه خاتم‌الانبیا به‌عنوان مجری این ۱۴ کیلومتر را از ۸۴ میلیاردی که برای امسال اعتبار گرفته‌شده دنبال کند.

عزیزی در پایان ابراز امیدواری کرد که آب منطقه‌ای و پیمانکار خط انتقال ۱۴ کیلومتری آب از دوکوهک به معالی آباد را با سرعت بیشتر پیگیری کرده تا هرچه زودتر مشکل آب مردم شیراز حل شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار