محسن نژاد گفت:بر اساس اعلام وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، گردشگری کشاورزی به عنوان یک فعالیت جدید به گردشگری کشور افزوده می‌شود و هر فعالیت که زیر نظر جهاد کشاورزی باشد می‌تواند در بخش گردشگری کشاورزی قرار بگیرد معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس گفت: گردشگری کشاورزی می‌تواند ایجاد انگیزه کند و برای توسعه گردشگری جایگزین دیگر بخش‌های آسیب دیده در زمان کرونا شود که با استفاده از توانمندی‌های این بخش، مجوز‌هایی در حوزه گردشگری داده می‌شود.
کد خبر: ۸۸۸۱۳۴
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۵ 16 August 2020

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما:معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس گفت: گردشگری در شرایط شیوع کرونا، بیش از مشاغل دیگر تحت تاثیر قرار گرفت و با نیامدن توریست، دفاتر خدمات مسافرتی بیشترین آسیب را دیدند و دیگر بخش‌های این صنعت از جمله راهنما‌ها و هتل‌ها نیز تحت تاثیر قرار گرفتند.
محسن نژاد افزود: در حال حاضر که سفر به کشور‌های مختلف به قصد گردشگری کاهش یافته و تنها بخش سفر‌ها به دلیل تجارت است، باید به گردشگری داخلی با رعایت همه شیوه نامه‌های بهداشتی روی آورد.
وی گفت: گردشگران سلایق و علایق مختلفی دارند که می‌توان با توجه کردن به آن ها، زمینه رونق دوباره این صنعت و درآمدزایی را فراهم کرد.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس با بیان این که گردشگری بخش‌های مختلفی از جمله تاریخی، ادبی-فرهنگی، صنعتی، پزشکی، کشاورزی، و مذهبی را شامل می‌شود افزود: استان فارس با داشتن ظرفیت در همه این بخش‌ها و ثبت بیشترین آثار در فهرست آثار جهانی یونسکو، همواره سرآمد استان‌های دیگر کشور بوده است و که باید از آن‌ها به صورت بهینه استفاده و درآمدزایی کرد.
محسن نژاد گفت: یکی از زمینه‌هایی که فارس همواره در آن حرفی برای گفتن داشته، بخش کشاورزی است که این استان به عنوان قطب تولید محصولات کشاورزی در کشور شهرت دارد.
وی افزود: بر اساس اعلام وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، گردشگری کشاورزی به عنوان یک فعالیت جدید به گردشگری کشور افزوده می‌شود و هر فعالیت که زیر نظر جهاد کشاورزی باشد می‌تواند در بخش گردشگری کشاورزی قرار بگیرد
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس گفت: گردشگری کشاورزی می‌تواند ایجاد انگیزه کند و برای توسعه گردشگری جایگزین دیگر بخش‌های آسیب دیده در زمان کرونا شود که با استفاده از توانمندی‌های این بخش، مجوز‌هایی در حوزه گردشگری داده می‌شود.
محسن نژاد با بیان این که شیوه نامه متمم برای گردشگری کشاورزی باید از وزارتخانه ابلاغ شود افزود: در استان فارس بازدید از مزارع، گلخانه‌ها و رخ داد‌هایی مثل برداشت گل نرگس و انار که در فصل یا جغرافیای خاصی از استان رخ می‌دهد، زیرمجموعه گردشگری کشاورزی قرار می‌گیرند
وی گفت: گردشگری شامل اقامت، حمل و نقل، راهنمایی و ارائه خوراک می‌شود و هر فرد که برای دیدن کارخانه، مزرعه کشاورزی، تحقیق یا خرید محصول سفر کند، زیر مجموعه گردشگری قرار می‌گیرد.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری فارس با اشاره به لزوم آموزش‌های ویژه فعالان گردشگری برای فعالیت در بخش گردشگری کشاورزی گفت: برای مجموعه‌های مختلف گردشگری از جمله دفاتر خدمات مسافرتی، راهنما‌ها و تشریفات دوره‌های آموزشی ضمن خدمت گذاشته می‌شود تا خدمات مطلوبی به گردشگران این بخش ارائه شود.
محسن نژاد گفت: هزار و ۷۰۰ نفر در استان فارس کارت راهنمای گردشگری دریافت کرده اند که می‌توانند با گذراندن دوره‌های در نظر گرفته شد، در این بخش هم فعالیت کنند.
استان فارس یک سوم آثار تاریخی- فرهنگی و گردشگری ایران را در خود جای داده و مقصد گردشگری بیش از ۹۰ درصد گردشگران خارجی است.
در بخش کشاورزی، استان فارس با تولیدات زراعی، باغی و گلخانه‌ای همواره در رتبه‌های اول و دوم کشور قرار دارد.
کپی لینک

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار