رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز با اعلام ابلاغ ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا در خصوص برخورد قانونی با متخلفان بهداشتی تاکید کرد: عموم مردم باید برای پیشگیری از ابتلا به کرونا و شکست این بیماری خطرناک، به عنوان یک مدافع سلامت، علاوه بر رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی، در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در مشاغل و اصناف، موضوع را به کارشناسان سامانه ۱۹۰ و ۱۸۱۹ اطلاع دهند.
کد خبر: ۸۸۹۴۲۷
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۱ 19 August 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:مهرزاد لطفی روز چهارشنبه در نشست ستاد دانشگاهی مدیریت کرونا بر مشارکت جمعی مردم فارس و رعایت دستورات بهداشتی پافشاری کرد و آن را راهکاری مناسب برای رهایی از وضعیت قرمز دانست.

دکتر لطفی با اشاره به انتقال سریع کرونا در بین افراد جامعه، بر ترویج فرهنگی استفاده از ماسک در سطح استان فارس تاکید کرد و گفت: مردم باید در این امر مهم مجموعه سلامت را یاری کنند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد: در شرایطی هستیم که هرگونه بی توجهی و غفلت در برابر کرونا ، تهدیدکننده سلامت مردم به شمار می رود و برای جلوگیری از آن تیم های بهداشتی دانشگاه به صورت شبانه روزی مشغول به بازدید از اماکن عمومی، مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، سوپرمارکت ها، فست فودها و دیگر واحدهای خدماتی هستند، بنابراین لازم است هم استانی ها نیز در این امر مهم با مجموعه سلامت همکاری کنند.

لطفی در این نشست ضمن بررسی وضعیت آمار مبتلایان به کرونا و جانباختگان این بیماری در شیراز و استان، روند انجام آزمایش ها در مراکز ۱۶ ساعته، فعالیت آزمایشگاه های تشخیصی کرونا ، همچنین اقدامات کارگروه های مختلف ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری را ارزیابی کرد.

وی با اشاره به نزدیک شدن ایام سوگواری محرم، افزود: با توجه به اهمیت جلوگیری از انتشار بیماری کرونا ، لازم است بازرسی و نظارت ها بر نحوه برگزاری مراسم عزاداری و توزیع نذورات، افزایش یابد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز ضمن بررسی اجرای مصوبات قبلی، میزان اشغال تخت های بیمارستان های حضرت علی اصغر(ع)، شهید دکتر فقیهی، نمازی و شهید دکتر چمران را مورد ارزیابی قرار داد و بر سرویس دهی بهتر به بیماران نیازمند خدمات ویژه تاکید کرد.

در این نشست معاونان و مدیران ارشد دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز توضیحاتی در خصوص حوزه های مختلف مانند تجهیزات و امکانات، تریاژ بیماران عادی و مشکوک به کرونا ، نحوه پذیرش بیماران بستری و سرپایی، خدمات بیمارستان پشتیبان، وضعیت بیماران بستری کرونا ، اقدامات کارگروه های مختلف و پیگیری مصوبات ستاد، درصد اشغال تخت های عادی و ویژه، خدمات بیمارستان پشتیبان، وضعیت ابتلا در شهرستان های استان، انجام تست های کروناویروس، ارائه کردند.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز نیز در این نشست شمار جان باختگان کرونا در استان فارس را ۷۲۵ مورد اعلام کرد و گفت: شمار قربانیان کرونا در شیراز سه رقمی ، در شهرستان های ، مرودشت؛ کازرون؛ داراب؛ لامرد ، آباده ، قیروکارزین و کوار دو رقمی و در سایر شهرستان های فارس یک رقمی است .

عبدالرسول همتی اظهار کرد: در استان فارس از ابتدای شیوع کرونا تا کنون، بیش از ۲۳۹ هزار نمونه آزمایشگاهی از افراد بیمار و علامت دار تهیه شده است که از این تعداد، ۳۹ هزار و ۶۰۲ مورد مثبت شناسایی شده است.

دکتر همتی ادامه داد: هم اکنون ۸۲۰ بیمار مشکوک و دارای علامت بیماری در بخش های عمومی بستری هستند که از این تعداد، ۱۰۷ بیمار مبتلا به کرونا نیز به دلیل وخامت وضعیت جسمی در بخش مراقبت های ویژه بیمارستان های سطح استان بستری هستند.

به پویش نذر ماسک بپیوندید

معاون بهداشت دانشگاه با بیان اینکه در آستانه فرا رسیدن ماه محرم قرار داریم و مومنان هر ساله نذوراتی به صورت اطعام اهدا می کنند، گفت: امسال در این ایام با بحران اپیدمی کرونا در کشور مواجهیم و علاقه مندان می توانند به جای نذر اطعام، به پویش «نذر ماسک» بپیوندند و به همان مبلغ نذر خود، ماسک تهیه کنند و در اختیار سوگواران و افراد کم بضاعت قرار دهند و یا از طریق حساب کمک های مردمی مجمع خیرین تامین سلامت استان، با مدافعان سلامت استان همراه شوند.

او یادآور شد: استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی و شست و شوی مرتب دست ها برای پیشگیری از ابتلا به کروناویروس الزامی است.

از دیروز تا امروز ۲۹ مرداد ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، دو هزار و ۴۴۴ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند و مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۳۵۰ هزار و ۲۷۹ نفر رسید، متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۱۵۳ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۲۰ هزار و ۱۲۵ نفر رسیده است.

برچسب ها: تخلف ، اصناف ، سامانه ، کرونا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار