معاون شهردار شیراز یکی از طرح‌های مهم شهرداری را در ایام سوگواری، سرخ‌فام کردن چهره بنای مهم تاریخی فارس، ارگ کریمخانی، عنوان کرد و گفت: در این راستا اجرای ویدیو مپینگ بر روی دیواره ارگ کریم خان زند با استفاده از عکس‌های برتر عاشورایی از تاریخ ۸ الی۱۰شهریور ماه برگزار می‌شود که جلوه‌ای ویژه به مراسم عزاداری امسال می‌بخشد.
کد خبر: ۸۹۲۰۰۳
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۱ 25 August 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:معاون شهردار شیراز در نشستی خبری ضمن تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان، بر ضرورت ایجاد حال معنوی و متناسب با این ایام در کلان‌شهر شیراز تاکید کرد و این مراسم را امری مردمی خواند و نه دولتی.
مرتضی جعفری محرم سال جاری را به دلیل شیوع بیماری کرونا بسیار متفاوت از تمامی سالهای گذشته خواند و ابراز داشت: تمامی برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی به مناسبت اعیاد اسلامی و عزای حسینی با توجه به دستورات ستاد ملی مبارزه با کرونا و براساس شرع مقدس اسلام برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه تبلیغات شهری صورت‌گرفته در دهه محرم سال جاری در مقایسه با سال‌های گذشته وسعت یافته، از همکاری شهرداری‌های مناطق و سازمان‌های همراه در این زمینه سخن گفت.
رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز بیان کرد: در ماه محرم و صفر و نیز در آستانه گرامی‌داشت چهلمین سالگرد دفاع مقدس، برنامه‌هایی به‌منظور حمایت از گروه‌های مردمی و هیات‌های مذهبی در دستور کار است و براساس آن، فضاهای شهر متناسب با این رویدادها و در سوگ سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (ع) رخت عزا پوشیده است.

 


پرچم سیدالشهدا در ورودی شیراز به اهتزار در آمد


وی به فعالیت‌های تبلیغاتی سازمان فرهنگی شهرداری شیراز، اشاره کرد و گفت: طرح هر خانه یک حسینیه با هدف انگیزه برای فضاسازی شهری روی داده است و درنهایت نیز به ۷۲ تن از شهروندان که در این زمینه به بهترین وجه محله و خانه خود را سیاهپوش کرده‌اند تقدیر خواهد شد.
جعفری به ایجاد کارگاه های بیرق‌های سوگ اشاره کرد و گفت: تهیه پرچم برای سیاهپوش کردن شهر برای نخستین بار از سوی شهرداری آغاز شده است.
معاون شهردار شیراز بازتاب عزاداری در فضای مجازی را در سال جاری ویژه خواند و افزود: معرفی کتابهای عاشورایی، برگزاری مسابقه برخط کتابخوانی عزاداری عالمانه، تعزیه آنلاین، سخنرانی مذهبی و مسابقه عکاسی سوگواره سوگ قدسیان در زمره اقدامات فرهنگی است.
رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز ابراز کرد: در استقبال از ماه محرم، تعویض پرچم ورودی دروازه قرآن با پرچم سید الشهداء در تاریخ ۳۰مرداد ماه صورت گرفت؛ همچنین در این راستا از ۵۰ لایت‌باکس (تابلو نوری) در مسیر بلوار مدرس، از فلکه گل سرخ تا میدان ولیعصر و نیز ۲۰ تابلو نوری در مسیر بلوار شریعتی (معالی‌آباد) با طرح‌های ویژه محرم با رویکرد رعایت پروتکل‌های بهداشتی در ماه محرم و مراسم عزاداری و پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، بهره‌گیری شده است.
معاون شهردار شیراز همچنین به توزیع ۴۷هزار متر ریسه و اهتزاز ۵۰۰ عدد پرچم مشکی در این کلانشهر اشاره کرد و بیان داشت: ریسه‌ها و پرچم‌ها در شهرداری های مناطق و به‌منظور سیاه پوش شدن معابر اصلی در مناطق شهری اختصاص یافته است تا شهروندان رنگ و بوی ماه محرم را احساس کنند.
رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز با بیان اینکه تلاش بر این است که جلوه کلان‌شهر شیراز در عزای بزرگ شیعیان دگرگون شود، افزود: افزون بر موارد یادشده با همکاری با بخش خصوصی و ۲۰ پل نیز برای اکران طرح ویژه محرم در کلان‌شهر شیراز اختصاص داده شده است.
جعفری ادامه داد: نورپردازی شبانه پل‌ها و زیرگذرها و فضای عمومی شهری با رنگ قرمز، طراحی و چاپ ۱۰۰بنر ویژه نصب بر روی اتوبوس‌های شهری و چاپ۶۰هزار پوستر با موضوع محرم و راه‌اندازی پویش «# ما ملت حسینیم» و توزیع در هیات‌های مذهبی و کسبه مناطق مختلف شهری و تاکسی‌های درون شهری نیز از جمله فعالیت‌های تبلیغاتی این سازمان بوده است.

ارگ کریمخانی سرخ‌فام


معاون شهردار شیراز یکی از طرح‌های مهم شهرداری را در ایام سوگواری، سرخ‌فام کردن چهره بنای مهم تاریخی فارس، ارگ کریمخانی، عنوان کرد و گفت: در این راستا اجرای ویدیو مپینگ بر روی دیواره ارگ کریم خان زند با استفاده از عکس‌های برتر عاشورایی از تاریخ ۸ الی۱۰شهریور ماه برگزار می‌شود که جلوه‌ای ویژه به مراسم عزاداری امسال می‌بخشد.
جعفری همچنین به ایجاد جلوه‌های شنیداری افزون بر نماهای شهری سوگوارانه اشاره کرد و بیان داشت: تعمیر و راه‌اندازی سیستم‌های صوتی سطح شهر و پخش نواهای مناسب ایام محرم و صفر و همچنین اجرای چتر نور در معابر شهری و خیابان‌ها با گزینش سه مکان پرتردد برای این مهم، از دیگر برنامه‌های سازمان فرهنگی شهرداری شیراز در ایام سوگواری اباعبدالله الحسین (ع) به‌شمار می‌رود.
وی ادامه داد: ریسه، پرچم و برپایی ایستگاه‌های صلواتی توزیع ماسک و... در حمایت از هیات مذهبی در سطح شهر صورت گرفته است و برپایی سه موکب با همکاری حرم مطهر شاهچراغ (ع) در دهه اول محرم در حال انجام است؛ افزون بر این عزاداری خودرویی در کوهستان دراک صورت خواهد گرفت.
رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز به برگزاری پویش شهریاران نیز اشاره کرد و گفت: در قالب این پویش با توجه به کمبود خون فرهنگ‌سازی برای ترویج اهدای خون، اهدای شیر به کودکان نیازمند و آزادسازی زندانیان جرایم غیرعمد با مشارکت شهروندان صورت می‌گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار