آبرسانی به بیرم لارستان یکی از پرونده‌های جنجالی سال جاری است که بارها راجع‌ به آن بحث و گفتگو شده است. پرونده‌ای که حکایت از روزهای داغ تابستانی دارد که با چاشنی بی‌آبی هم همراه شده است.
کد خبر: ۸۹۲۰۰۸
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۵ 25 August 2020

تابناک فارس به نقل از فارس: آبرسانی به بیرم لارستان یکی از پرونده‌های جنجالی سال جاری است که بارها راجع‌ به آن بحث و گفتگو شده است. پرونده‌ای که حکایت از روزهای داغ تابستانی دارد که با چاشنی بی‌آبی هم همراه شده است.

خبرگزاری فارس پیرو رسالتی که مبنی بر پیگیری مطالبات مردمی بر عهده دارد، بارها این موضوع را از سوی شرکت آب‌و‌فاضلاب فارس و نماینده مردم آن خطه پیگیری کرده است.

نتیجه این مطالبات، کف‌شکنی چاه و حفر گالری جهت تامین آب در میان‌مدت و پیگیری اختصاص آب از سد سلمان فارسی به عنوان راهکار بلند‌مدت عنوان شد و مردم بیرم در حال حاضر از طریق آب‌شیرین‌کن آب شرب مورد نیازشان را تامین می‌کنند چرا که آب شبکه فعلی آن منطقه قابل شرب نیست.

چرا نتایج آزمایش‌های میکروبی و شیمیایی آب شرب بیرم منتشر نمی‌شود؟ آیا از آمار بیماران مبتلا به سرطان گوارشی و کلیوی که خانواده‌های زیادی را در بیرم، داغدار کرده اطلاع دارید؟

در هفته‌ای که گذشت، روابط عمومی آبفا فارس مصاحبه‌ای مبنی بر اینکه «آب شرب بیرم مشکلی ندارد و از کیفیت مطلوبی برخوردار است» انجام داد که این مصاحبه واکنش صریح شورای شهر بیرم را در پی داشت.

در پی صدور این بیانیه مبنی بر اینکه، چرا نتایج آزمایش‌های میکروبی و شیمیایی آب شرب بیرم منتشر نمی‌شود؟ آیا از آمار بیماران مبتلا به سرطان گوارشی، کلیوی و دیالیزی که خانواده‌های زیادی را در این منطقه داغدار کرده اطلاع دارید؟

پس از این اتفاق، مدیرعامل آبفای فارس به بیرم سفر کرد و از نزدیک وضعیت آبرسانی در آن منطقه را مورد بررسی قرار داد.

بر اساس بیانیه شورای شهر بیرم در خصوص مشکلات آب شرب منطقه، آنچه مشخص است اینکه هر کس که قطره‌ای نوشید به تلخی و شوری آب یا املاح گچ و رسوب آن به بُحرانِ ته‌مانده آب سفره‌های زیرزمینی بیرم پی برد.

اما چه شده که از نتایج آزمایش‌های میکروبی چاه‌های آب شرب بیرم (که توسط شبکه بهداشت لارستان) و آزمایش شیمیایی (توسط آبفای شهری) ماهانه انجام می‌پذیرد آمار و ارقامی نیست.

 

مدیرعامل آبفا فارس در این باره در پاسخ به خبرنگار فارس، گفت: اعلام این مطلب که آب شرب بیرم مشکلی ندارد مربوط به مخازن آب‌شیرین‌کن است که مورد تایید ما است اما قابل شرب نبودن آب شبکه آن منطقه ادعایی درست و منطقی است.

علی بوستانی ضمن اشاره به اینکه آب‌شیرین‌کن‌ها تحت کنترل و نظارت بوده و هیچ مشکلی برای شرب ندارد، افزود: قبول داریم که آب شبکه شهر بیرم برای نوشیدن مناسب نیست اما برای مصارف بهداشتی می‌توان از آن استفاده کرد و مشکلی ندارد.

کف‌شکنی در حال انجام است و به زودی شاهد بهره‌برداری از آن هستیم اما نمی‌توان زمان دقیق اتمام عملیات کف‌شکنی را اعلام کرد

وی همچنین در پاسخ به اینکه آب شبکه بیرم همچنان درگیر افت فشار است، اذعان داشت: افت فشار که امری طبیعی است و حتی در خود شیراز هم ما با افت فشار مواجه هستیم.

بوستانی پیرامون تامین زمان بهره‌برداری از چاه‌های بیرم جهت تامین آب شرب گفت: کف‌شکنی در حال انجام است و به زودی شاهد بهره‌برداری از آن هستیم اما نمی‌توان زمان دقیق اتمام عملیات کف‌شکنی را اعلام کرد.

گفتنی است مدیر روابط عمومی آبفا فارس نیز ضمن اعلام این‌که منظور از کیفیت آب شرب بیرم در مصاحبه اخیر وی، آب موجود در آب‌شیرین‌کن‌ها بوده است، به دلیل ایجاد سوءتفاهم از مردم این منطقه عذر‌خواهی کرده است.

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار