،معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: ۱۷۶ هزار دستگاه خودرو در مدت سه سال در کشور نوسازی می‌شوند که این طرح همچنان نیازمند اعتبار است.
کد خبر: ۸۹۲۰۲۲
تاریخ انتشار: ۰۴ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۲ 25 August 2020

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما:معاون امور صنایع وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: ۱۷۶ هزار دستگاه خودرو در مدت سه سال در کشور نوسازی می‌شوند که این طرح همچنان نیازمند اعتبار است.
مهدی صادقی نیارکی امروز سه شنبه در مراسم افتتاح یک طرح صنعتی در منطقه ویژه اقتصادی استان فارس بیان کرد: در وزارت صنعت، معدن و تجارت امسال مقررشده نوسازی و بهسازی ۲۵ هزار دستگاه در کشور اجرایی شود که این طرح نیز نیازمند تأمین اعتبار یک میلیارد دلاری است.
صادقی نیارکی افزود: در کشور این ظرفیت وجود دارد که در یک سال بیش از ۳۶ هزار دستگاه حمل و نقل سنگین تولید شود که از این ظرفیت بیش از ۲۴ هزار دستگاه کامیونت و نزدیک به ۱۱ هزار دستگاه اتوبوس نیز امکان تولید در کشور وجود دارد.
وی اضافه کرد: طی چهار ماه امسال ۱۲ و نیم درصد میزان تولید خودرو‌های حمل و نقل سنگین در مقایسه با سال قبل افزایش یافته است.
وی در خصوص نوسازی کشنده‌های موجود در کشور نیز یادآور شد: بر اساس تفاهم نامه‌ای که میان وزارت صمت، وزارت راه و شهرسازی و یکی از شرکت‌های تأمین کننده خودرو در کشور امضا شده است مقرر شده تا بیش از هزار کشنده در کشور نوسازی شوند این در حالی است که در این طرح نیز مقرر شده تا بیش از ۸۰ درصد از تسهیلات موجود از طریق ظرفیت بانک‌های عامل تأمین شود.
معاون وزیر صمت در خصوص نوسازی اتوبوس‌های درون شهری نیز متذکر شد: این ظرفیت در کشور وجود دارد که تنها با ۲۰ درصد از قیمت اتوبوس‌های نو نسبت به نوسازی ناوگان موجود اقدام کرد این نوسازی به گونه‌ای است که ۱۰۰ درصد ناوگان موجود نوسازی و بهسازی شده است البته این طرح نیز نیازمند اعتبارات و تسهیلات بانکی است.
او در خصوص طرح صنعتی تولید کامیون کشنده در جنوب کشور نیز بیان کرد: این طرح صنعتی به عنوان یکی از بزرگترین کارخانه‌های موجود در کشور با ظرفیت سالانه سه هزار دستگاه و اشتغال زایی مستقیم ۱۰۰ نفر در منطقه ویژه اقتصادی استان فارس به بهره برداری رسیده است.
به گفته مهدی صادقی نیارکی در این طرح صنعتی ۲۸۷ میلیارد تومان سرمایه گذاری صورت پذیرفته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار