عضو کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه رویه پرداخت وام ازدواج و ودیعه مسکن اشتباه است، درخواست چند ضامن و در نظر گرفتن شروط دیگر همچون چک و سفته را سدی در مقابل جوانان و خانواده ها برای دریافت این وام‌ها دانست.
کد خبر: ۸۹۴۰۴۳
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۰ 31 August 2020

تابناک فارس به نقل از خانه ملت:محسن علیزاده از عملکرد بانک‌ها در پرداخت وام ازدواج و ودیعه اجاره مسکن انتقاد کرد و گفت: به‌یقین دستیابی به اهداف کلانی همچون افزایش جمعیت و تشکیل خانواده، تسهیل شرایط ازدواج آسان را می‌طلبد لذا این مهم باید در اولویت کاری دولت و مجلس قرار گیرد اما اکنون بانک‌ها برای پرداخت یک وام ساده ازدواج، درخواست چند ضامن را دارند و این وام تنها مشکلی بر مشکلات جوانان می‌افزاید.

نماینده مردم سپیدان و بیضاء در مجلس شورای اسلامی رویه پرداخت وام ازدواج را اشتباه دانست و افزود: درخواست تنها یک ضامن بدون شرط رسمی بودن در یک سازمان دولتی کافی است درواقع جوانان باید بتوانند یک کاسب خوش نام را به‌عنوان ضامن معرفی کنند.

بانک مرکزی نظارتی بر عملکرد بانک‌ها در پرداخت وام ازدواج و ودیعه مسکن ندارد

وی با بیان اینکه بانک مرکزی نظارتی بر عملکرد بانک‌ها در پرداخت وام ازدواج و ودیعه مسکن ندارد، گفت: از آنجا که دریافت ودیعه اجاره مسکن نیـــــز شرایط خاصی را می‌طلبد تنها تعداد بسیار کمی از خانواده‌ها توانسته‌اند از این تسهیلات استفاده کنند.

به گفته علیزاده این وام باید به مجردها و هر فردی که توان پرداخت اجاره مسکن را ندارد نیز تعلق گیرد چراکه بسیاری از افراد برای تحصیل و کار از خانواده خود جدا شده و در شهری دیگر زندگی می‌کنند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه تسهیلات ودیعه مسکن مستأجران باید هدفمند و اثربخش باشد، افزود: هدف اصلی از ارائه تسهیلات اجاره، افزایش قدرت مالی مستأجران است، اما طرح کنونی دولت نمی‌تواند این هدف را محقق کند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس، میزان تسهیلات ودیعه مسکن به مستأجران را جوابگوی نیازهای این قشر ندانست و گفت:از آنجا که در چند سال اخیر نرخ اجاره مسکن افزایش چشمگیری داشته است، وزارت راه باید تسهیلاتی را ارائه کند که با آن قدرت مالی مـستأجران افزایش قابل قبولی یابد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، وزارت راه و شهرسازی طرحی را در قالب پرداخت ارائه وام ودیعه مسکن به مستأجران دنبال می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار