میانگین روزانه زباله تولیدی سطح شهر شیراز یک هزار و ۷۳ تن است.
کد خبر: ۸۹۴۰۴۶
تاریخ انتشار: ۱۰ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۱ 31 August 2020

تابناک فارس به نقل از صدا و سیما:رییس سازمان پسماند شهرداری شیراز گفت: میانگین روزانه زباله تولیدی شهر شیراز در ۵ ماهه نخست امسال هزار و ۷۳ تن در روز است که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل میزان ۱ و ۱۷ صدم درصد رشد داشته است.

روح الله خوشبخت تعداد پاکبانان شهر شیراز را بیش از هزار و ۶۰۰ پاکبان دانست و افزود: با توجه به شیوع کرونا توزیع بسته‌های بهداشتی شامل ماسک، دستکش، و موادضد عفونی دست به صورت هفتگی همچنان ادامه دارد و تا کنون ۲۴ بسته و سه مرحله شیلد حفاظت صورت بین پاکبانان توزیع شده است.

وی ادامه داد: گندزدایی و ضدعفونی مخازن در اختیار پاکبانان و خودرو‌های جمع آوری و حمل پسماند به صورت روزانه از فعالیت‌های مهم سازمان برای ایمن سازی پاکبانان است.

رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز در خصوص افزایش تعداد نوبت‌های جمع آوری زباله در ایام کرونا گفت: جمع آوری پسماند در ایام کرونا براساس همان برنامه زمان بندی انجام می‌شد، ولی همه عوامل اجرایی برای جمع آوری بهتر پسماند و تنظیف شهر جهت حفظ سلامت شهروندان با جدیت و حساسیت بیشتری تلاش می‌کردند تا مبادا از این جهت آسیبی متوجه شهروندان شود.

خوشبخت در خصوص آخرین اقدامات و برنامه‌های سازمان در جهت کنترل زباله گردی در سطح شهر شیراز در ایام کرونا گفت: این سازمان برای افزایش مشارکت شهروندان و کاهش ورودی پسماند قابل بازیافت به کیسه پسماند عادی اقداماتی شامل توزیع بیش از ۲۷۰ هزار کارتن پلاست در منازل ویلایی مراکز آموزشی و اداری، توزیع بیش از ۱۹ هزار انواع مخزن ۲۴۰ و ۶۶۰ لیتر برای آپارتمان‌ها و مجتمع‌های مسکونی و ادارات و مراکز آموزشی، نصب مخازن ذخیره پسماند خشک در معابر پر تردد و پر ترافیک از نظر وجود صنوف را انجام داده است و همچنان ادامه دارد.

وی، از راه اندازی اپلیکیشن بازیافت برای تحویل مواد قابل بازیافت از شهروندان در آینده خبر داد و گفت: مشارکت بیشتر شهروندان در تفکیک پسماند‌ها از مبدأ باعث می‌شود مواد قابل بازیافت کمتری وارد کیسه‌های پسماند عادی و مخازن پسماند شود و در نتیجه زباله گرد‌ها نیز با عدم دسترسی به مواد قابل بازیافت در کیسه‌های پسماند عادی به مرور زمان حذف خواهند شد.

برچسب ها: تولید ، زباله ، روزانه ، پسماند
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار