رییس سازمان حمل‌و نقل درون‌شهری شهرداری شیراز با بیان اینکه تعیین نرخ سرویس مدارس این شهر باید باتوجه به وضعیت شیوع کرونا صورت گیرد، گفت: بر این اساس، سناریوهای مختلفی در شورای اسلامی شهر شیراز بررسی شده است که در نهایت نرخ اینگونه سرویس‌ها مطابق آن مصوب خواهد شد.
کد خبر: ۸۹۴۱۴۷
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۰ 01 September 2020

تابناک فارس به نقل از ایرنا:مسعود حسن‌شاهی، در نشست شورای آموزش و پرورش استان فارس بیان داشت: سال ۹۸ بخشی از ماموریت‌های حمل و نقل مدارس در سامانه ملی پایش ناوگان دانش آموزی موسوم به "سپند" انجام شد و امسال نیز ثبت تقاضای اولیه مدارس، تعیین نرخ، گزینش رانندگان و ثبت‌نام شرکت‌ها در این سامانه انجام شده است.

وی افزود: تعریف حوزه مالی سرویس مدارس در سامانه سپند به استان‌ها واگذار شده است و از این منظر، هیچ مشکلی نداریم.
حسن‌شاهی، با بیان اینکه بالاترین افزایش نرخ در دوران کرونا مربوط به حوزه حمل و نقل بوده است، گفت: با توجه به اینکه به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی تنها سه دانش‌آموز در هر سرویس قرار خواهد گرفت، والدین باید برای ساماندهی مناسب و نیز متضرر نشدن دیگر خانواده‌ها و رانندگان سرویس، حتما از قبل نیاز خود را برای اختصاص سرویس اعلام کنند.
رییس سازمان حمل‌ و نقل درون‌شهری شهرداری شیراز، همچنین خواستار تعیین مرجعی واحد با همکاری آموزش و پرورش و انجمن اولیا و مربیان برای رسیدگی به امور مالی در زمینه سرویس مدارس شد.

پیشتر اعلام شدکه آغاز سال تحصیلی مدارس و دانشگاه‌ها روز پانزدهم شهریورماه ۹۹ خواهد بود.

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون ۳۷۵ هزار و ۲۱۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند و با فوت ۱۰۹ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، شمار جانباختگان این بیماری به ۲۱ هزار و ۵۷۱ نفر رسید.

بنا به گفته سیما سادات لاری، ۲۷ استان کشور در وضعیت قرمز یا هشدار هستند و بر اساس آخرین اطلاعات کرونا، استان‌های تهران، مازندران، گیلان، قم، اصفهان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی، کرمان، خراسان شمالی، سمنان، یزد، زنجان و قزوین در وضعیت قرمز قرار دارند. همچنین استان‌های آذربایجان غربی، البرز، لرستان، هرمزگان، اردبیل، بوشهر، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، خراسان جنوبی، مرکزی، ایلام، چهارمحال و بختیاری، گلستان، خوزستان و فارس در وضعیت هشدار قرار دارند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار