رحمانی با اشاره به اینکه سهمیه‌ای هم به کمیته امداد تخصیص داده شده که توسط خود این نهاد بین نیازمندان توزیع شده و یا در حال توزیع است، تأکید کرد: از نظر ذخایر گوشت مرغ وضعیت در استان مناسب است.
کد خبر: ۸۹۴۱۴۸
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۰۸:۳۰ 01 September 2020

تابناک فارس به نقل از روابط عمومی اداره کل پشتیبانی امور دام استان فارس، رهام رحمانی با بیان اینکه کمبودی در استان در خصوص توزیع گوشت مرغ نداریم، اظهار داشت: از ابتدای سال‌جاری تاکنون، 2 هزار و 15 تن گوشت مرغ منجمد با هر کیلوگرم قیمت 12 هزار و 900 تومان درب سردخانه و 13 هزار و 500 تومان به صورت خرده فروشی در سطح استان توزیع شده است.

رحمانی با اشاره به اینکه سهمیه‌ای هم به کمیته امداد تخصیص داده شده که توسط خود این نهاد بین نیازمندان توزیع شده و یا در حال توزیع است، تأکید کرد: از نظر ذخایر گوشت مرغ وضعیت در استان مناسب است.

مدیرکل پشتیبانی امور دام استان فارس میزان توزیع گوشت گوساله منجمد را نیز از ابتدای سال‌جاری تاکنون حدود 670 تن اعلام کرد.

وی در خصوص خرید حمایتی از تولیدکنندگان نیز بیان کرد: در سال گذشته و سه ماهه ابتدای سال‌جاری و با شیوع ویروس کرونا، مرغ با قیمت مصوب هر کیلوگرم 12هزار و 700 تومان از مرغداران خریداری شد و با توجه به مصوبه اخیر کارگروه تنظیم بازار و شرکت پشتیبانی امور دام کشور، این آمادگی وجود دارد که گوشت مرغ منجمد با قیمت هر کیلوگرم 14 هزار تومان خریداری شود.

 

وی گفت: در حال حاضر قرارداد خرید حدود 500 تن گوشت گوساله منجمد داخلی با دامداران، تعاونی‌های و اتحادیه‌های فعال وابسته به بخش دام منعقد شده و این اداره کل گوشت منجمد را به صورت 5 تکه و با قیمت 72 هزار و 500 تومان به ازای هر کیلوگرم خریداری می‌کند.

رحمانی عنوان کرد: در دو هفته اخیر بیش از 32 تن گوشت گوساله منجمد خریداری، بسته‌بندی و به سردخانه‌های استان منتقل شده است.

وی با بیان اینکه در حوزه نهاده‌های دامی نیز از ابتدای سال‌جاری تاکنون حدود 80 هزار تن نهاده (شامل حدود 17 هزارتن ذرت، بیش از 44 هزار تن کنجاله سویا و حدود 19هزار تن جو) با قیمت‌های مصوب (ذرت 1750تومان،ک نجاله سویا2700 تومان و جو 1750 تومان به ازای هر کیلوگرم از درب انبارهای استان) توزیع شده است، خاطرنشان کرد: این مقدار نسبت به مدت مشابه سال گذشته 110 درصد رشد داشته است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار