تاکنون سه هزار و ۷۴۷ مدرسه شهری و روستایی فارس هوشمندسازی شده است و استان از این لحاظ در کشور در رتبه اول قرار دارد.
کد خبر: ۸۹۴۵۰۱
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۹ 01 September 2020

رتبه نخست فارس در هوشمندسازی مدارسبه گزارش خبرگزاری صداو سیما،مرکز فارس،معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس با بیان اینکه همه مدارس این استان به اینترنت رایگان متصل هستند، گفت: تاکنون سه هزار و ۷۴۷ مدرسه شهری و روستایی فارس هوشمندسازی شده است و استان از این لحاظ در کشور در رتبه اول قرار دارد.
عبدالرضا قاسم‌پور، اظهار داشت: در بازگشایی مدارس، اولویت اول استان، بهداشت و ایمنی دانش‌آموزان و معلمان است و همه تدابیر و تمهیدات لازم باید در این زمینه اندیشیده شود.
جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا افزود: آموزش استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی به دانش آموزان در مسیر مدرسه، محیط مدرسه، زمان ورزش و زنگ تفریح باید از طریق صدا و سیما، رسانه‌ها و آموزش و پرورش در فرصت پیش رو در دستور کار قرار گیرد.
قاسم‌پور، با اشاره به ضرورت تامین خودروی لازم برای سرویس مدارس، گفت: تغییر احتمالی وضعیت کرونا بر روند خدمات دهی سرویس مدارس تاثیرگذار خواهد بود به همین سبب باید همه پیش‌بینی‌ها در این زمینه صورت گیرد.

وی اضافه کرد: در حال حاضر از مجموع ۳۶ شهرستان استان فارس، پنج شهرستان در وضعیت سفید، ۹ شهرستان در وضعیت قرمز و ۲۲ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند که چگونگی تحصیل دانش‌آموزان بر اساس اعلام ستاد مبارزه با کرونا به صورت حضوری، ترکیبی و مجازی تعیین خواهد شد.
معاون توسعه مدیریت و منابع استانداری فارس، همچنین با اشاره به اهمیت اجرای صحیح شیوه‌نامه‌های بهداشتی تا قبل از بازگشایی مدارس، افزود: از وضعیت بهداشتی مدارس سراسر استان بازدید صورت گرفته و موارد لازم برای رفع کاستی‌ها اعلام شده است.
قاسم‌پور، در مورد اجرای شیوه‌نامه بازگشایی مدارس نیز بیان داشت: طبق این شیوه‌نامه در روز اول مراسم نمادین بازگشایی مدارس در شهرستان‌های قرمز و زرد از طریق شبکه آموزشی دانش‌آموزان موسوم به شاد و در شهر‌های سفید به صورت حضوری با تعداد محدود دانش‌آموزان اجرایی می‌شود.
وی ادامه داد: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس نیز آمادگی کامل خود را برای تامین ماسک و اقلام بهداشتی برای دانش‌آموزان و معلمان اعلام کرده است؛ همچنین اداره‌های کل کمیته امداد و بهزیستی فارس نیز برای حمایت از دانش‌آموزان زیر پوشش این نهاد‌های حمایتی در زمینه تهیه لوازم سخت‌افزاری و بهداشتی مشارکت خواهند کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار